Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?

Gå ner 
+2
ReverS
Frasse
6 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptytis 28 jun 2011 - 21:58

Tja!

Johannes tipsade mig om denna förening. Och jag gillade hans ide att skapa en förening som ungdomar kan träffas och dela sina intressen tillsammans.

Han berättade att han behövde någon som har hand om samspel och inredning/miljö samt ett öga för reklam.

Jag tror att jag kan erbjuda SFRF precis just det. Och många andra ideér inom andra områden.

Merit!
Jobbat på Dahlbergs bokhandel i 4 år. Hållit på med mycket reklam.
3 års handledareutbildning inom grupphantering och kommunikation.
Mycket mer.

Med personlighet av initiativ och nytänkande och en intresse för att ta ansvar och utveckla. Så kan jag erbjuda mitt intresse för att utveckla verksamheten.

Förfrågan om en plats i styrelsen och bidra för verksamheten.

Åsikter? frågor ? m.m kommenter!

Frasse
[b]
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyons 29 jun 2011 - 8:06

Hmm du låter mer som någon som vill ha anställning och tror inte medlemmar blir så glada om man ändrar styrelsen utan behov av detta. Föreslår att du får betalt för tjänster istället om inte medlemmarna tycker annat, då detta helst ska bestämmas på ett extra årsmöte. . . annars är inte medlemmarnas röster till styrelse mycket värda.

Men det låter grymt, jag själv tror att en sådan som dig skulle kunna tillföra mycket till en förening som SFRF.
Till överst på sidan Gå ner
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyons 29 jun 2011 - 8:14

Ja, du skulle nog kunna tillföra mycket i föreningen Smile

Och jo, det blir antagligen ett möte om det (årsmöte eller inte, det får johannes fixa) Razz
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 10:43

Det bästa blir väl helt enkelt om du kan närvara vid nästa möte så skulle vi kunna diskutera mer ingående om hur vi skulle kunna göra ^^
Sen bara för att klargöra frågetecknet Simon drog upp, är du ute efter någon lön? För det kan vi nog inte erbjuda Neutral
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Billig    Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 14:06

Adam skrev:

Är du ute efter någon lön?

Nej, ingen lön inte Smile
Jag vill bara göra vad jag kan och lira lite spel ; )
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 17:44

Okej, då vet vi ^^ Men vi får höra lite hur vi ska göra, om vi ska ha ett extra årsmöte då du visar lite intresse av att vara i styrelsen + att jag vissa som inte skulle vilja sitta kvar.

Vi får se ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 18:06

AH hoppar någon ur styrelsen kan ordförande fylla på med någon annan utan extra årsmöte!
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Möte    Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 19:11

Hörde och läste att ett näste möte var inte bestämt. Kanske går att ändra på.

Lite tankar om "möte", ha ett möte början av varje månad och se vilka saker om ska göras och har gjorts månaden innan och hur det har varit och o.s.v

Det är säkert svårt att samla alla. Liten kul idé är att om 1-3 kan inte komma kanske så kan dem vara närvarande över skype i lokalen Smile

Vilka behövs vid ett årsmöte "egentligen" ?? Aktiviteter, inredning, reklam, m.m

Kanske kan finnas någon som arbetar mellan årsmötena för att informera och reflektera åsikter och förslag. Ska vara mycket smidigt. tycker jag.

Ordförandet kanske kan ersätta medlemmar ur styrelsen utan årsmöte om han vet personens "arbetsuppgifter" är. Så slipper han vänta på ett årsmöte, som kan ta en månad där alla samlas.

Träffas början av juli vore awesome! Smile

Min korta stund här så var detta mitt perspektiv.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 19:48

Indeed, ordförande får endast ta in folk i styrelsen i brist på styrelsemedlemmar... annars gäller det som medlemmarna bestämde på ett årsmöte... Vid årsmötet krävs att medlemmarna är närvaranda samt några som kan hålla i årsmötet...

Det är väll igentligen vad som behövs... igentligen borde en valhberedning också finnas men så stora är vi kanske inte hehe xD
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: valhberedning   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 19:56

Inom en kort framtid Twisted Evil

Får höra med ordförandet Smile
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 20:23

xD du får göra det, men medlemmarna blir nog inte så glada om man bara tar in folk i styrelsen xD
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Styrelsen   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptyfre 1 jul 2011 - 20:30

Very Happy

Var så att man behövde någon som tog han om ett viss område i föreningen och jag är villig och göra det. Sen är det upp till styrelsemedlemmarna och avgöra det.

Smile
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 9:26

Oki oki Smile så du söker inte en plats i styrelsen?
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: In or out    Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 12:13

ReverS skrev:
Oki oki Smile så du söker inte en plats i styrelsen?

Om medlemmarna vill det så ställer jag upp. Annars så får jag ta reda på vad jag kan göra utanför styrelsen, kan tänka mig att då har jag inte "all access" för göra mest nytta Smile
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 12:26

Hmm du skulle kunna agera som en anställd... för då får du vara med på alla styrelsemöten utan rösttätt, du har lika stor koll på vad som händer som styrelsen.

^^ och sen kanske du kan ta ett arvode på ca 1000:- ????? :O
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 12:53

Frasse skrev:
ReverS skrev:
Oki oki Smile så du söker inte en plats i styrelsen?

Om medlemmarna vill det så ställer jag upp. Annars så får jag ta reda på vad jag kan göra utanför styrelsen, kan tänka mig att då har jag inte "all access" för göra mest nytta Smile

Jag kan vara med i styrelsen och vara utan rösträtt och inte betalt,
kanske för STÖRRE uppdrag som kräver mer än vanligt av den personen som utför den. Men det förslaget tror jag knappt på. Jag vill inte ha.*

Men om jag kommer på alla styrelsemöten och ger förslag och tips på saker som kan behövas eller förbättras. Om jag inte kommer med styrelsen. Men om jag får det som sagt så vore det awesome! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 14:53

Jag kan inte tala för alla men ska jag vara ärlig tycker jag att få in någon som brinner lite för detta, någon som gör något för föreningen vore awsome...

Skönt att bli av med diverse folk som inte tillför något....
Inte för att gnälla med folk i styrelsen verkar inte så "jätte på" eller brinner inte riktigt för detta....
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: inte för att vara dum eller oartig men   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptylör 2 jul 2011 - 15:06

jag tycker faktiskt att du siom kommer in med en lite negativ attityd i många fall och jag tycker att det är dålig still att säga så som du sa i förra posten!
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptysön 3 jul 2011 - 18:18

ReverS skrev:
Hmm du skulle kunna agera som en anställd... för då får du vara med på alla styrelsemöten utan rösttätt, du har lika stor koll på vad som händer som styrelsen.

Alla får redan vara med på styrlese mötena simon, men de måste inte och har ingen röst rätt. Vore nog bra om du frågade runt lite istället för att bara anta saker.
Till överst på sidan Gå ner
Frasse

Frasse


Antal inlägg : 58
Join date : 11-06-28
Age : 33
Ort : Centrum, Sollefteå

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Möte   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptysön 3 jul 2011 - 20:09

Tror den här tråden har sagt sitt.

Finns nog inte mycket mer att säga än att vänta till nästa styrelsemöte.

Hoppas att den kommer början av denna månad Smile
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptymån 4 jul 2011 - 18:31

Ted skrev:
ReverS skrev:
Hmm du skulle kunna agera som en anställd... för då får du vara med på alla styrelsemöten utan rösttätt, du har lika stor koll på vad som händer som styrelsen.

Alla får redan vara med på styrlese mötena simon, men de måste inte och har ingen röst rätt. Vore nog bra om du frågade runt lite istället för att bara anta saker.

Fråga runt? Det jag baserar det jag säger på, är demokrati något denna styrelse inte riktigt är med på hur det fungerar... Skillnanden mellan den anställde och medlemmen är att ni måste skicka kallelse till den anställde 2 veckor innan möte. Medlemmarna har ni inget sådant måste till, men det är schysst om man gör det... En annan sak med anställde är att denna äger ingen rösträtt på årsmötet då denna kan utnyttja det för att få ha kvar sitt jobb OVS...

Att sätta personen ifråga som anställt istället för styelsemedlem ger denna vissa förmåner vanliga medlemmar inte har, det var därför jag la fram det förslaget. Och då extra årsmöte under sommaren är något som bör undervikas då många är bortresta är viktigt och då kännns det bättre att ha personen ifråga som anställd.

Ni ska agera efter demokratiska regler enligt sveriks stadgar... och frågar ni mig är det schysst att gära det..

MVH Simon Jakobsson
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptymån 4 jul 2011 - 20:27

Det som Ted påpekade var att det verkade på det du sa som att man behövde vara anställd för att få vara med på styrelsemötena så han upplyste bara om att det inte är så. Tagga ned.

Sen ser jag tyvärr inte vad vi gjort som varit så odemokratiskt för att du ska påpeka att vi inte fattar hur demokrati fungerar heller..
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptymån 4 jul 2011 - 20:57

Odemokratiska saker är ofta småsaker... så som...
Årsmötes raporten,
Sena insickningar av medlemslistor (i väntan på fler medlemmar... lite fult att göra så)
Sena kallelser till möten (minimum är 2 veckor)
Valen till styrelsen skedde inte helt okey Razz eftersom ni inte var så många... så "medlemmarna valda inte riktigt..."

Tja mycket sånna där småsaker... Allt är inte helt enligt regelboken... men det är ju inte så där jätte hemskt! Och föreningar funkar ganska okey ändå... Det jag försöker säga är att: kolla runt med folk tror jag inte behövs för att veta hur det fungerar i föreningar...
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptymån 4 jul 2011 - 21:10

ReverS skrev:

Valen till styrelsen skedde inte helt okey Razz eftersom ni inte var så många... så "medlemmarna valda inte riktigt..."

Det skicades ut en kallelse till ALLA dåvarande medlemmar innan vi hade mötet, om dom inte kommer på mötet så kan dom väll inte rösta? Och som jag minns det så var väll nästan alla medlemmar där också? Kan dock inte minnas att du var där och såg hur det gick till simon, men jag kan ju ha fel?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Emptymån 4 jul 2011 - 21:29

Smile jasså? xD för jag var med på det årsmötet tejpad till en stol /snyft

xD livet är hårt!

Ni kanske hade fler årsmöten de året... fast då hade det ju varit fel att göra så i alla fall xD...

Aja känns som vi kommer lite off från frågan... Smile ska vi ha frasse som anställd eller bara ha han som medlem. Saken är att det känns som Frasse vill ha lite högre athourity än en medlem men han kan inte bara komma in i styrelsen....

? Så är "anställd" ett alternativ eller behövs ett annat kryphål?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?   Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» SFRF nu på Skype
» Folk på föreningen - tråd
» Disk och sopor på föreningen.
» Tider att göra saker
» Göra egna modeller

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Förslag-
Hoppa till: