Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

Folk på föreningen - tråd

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
BlodigaEric

BlodigaEric

Antal inlägg : 133

Folk på föreningen - tråd Empty
InläggRubrik: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptysön 10 jul 2011 - 20:41

Jag skulle vilja se en direkt länk till en tråd där man kan se när folk är på föreningen. Det skulle vara bra om man kunde navigera sig till den från första sidan av forumet.
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Frasse

Frasse

Antal inlägg : 58

InläggRubrik: Folk på föreningen   Folk på föreningen - tråd Emptysön 10 jul 2011 - 21:23

Tjabba!! clown

Tror det kan bli jobbigt faktiskt.
För Vi säger att vi har den tråden i 1-2 veckor. Och varje dag så ska man kolla vilka som är där. Tänkte det blir några st. sen ska man trycka vidare och kolla på vilket datum det är.
Och om vi blir riktigt många?
Ska någon radera alla som har skrivit där slutet på dagen? Så det kommer nya inlägg nästa dag?

Eller jag kanske tänker fel..

Ett förslag:

På själva föreningen kan medlemmar styra lokalen själv utan folk från styrelsen?
Det låter fel..

Medlemmar från styrelsen har en stor roll i föreningen att det ska funka, ett stort ansvar. Kan inte minst 1 från styrelsen vara där när han kan en viss tid. Och sen ett upplagt schema över vilka som kan vara där och den tiden. Sen kanske inte någon kan vara där och då måste det ju vara stängt.

Den som är från styrelsen på föreningen kan uppdatera på plats vilka som kommer och går. När han går därifrån så rensar han tråden där man ser vilka som han har skrivit dit.

Eller....

(utanför styrelsen) Någon som har det öppet då inte någon från styrelsen kan vara där som brinner för föreningen.
Inte vilken som helst!!!!
Stränga regler, om något försvinner du pejar*
Den idéen låter lite osäker med det är någon lösning som man kan säkert ändra på. Kan liksom ersätta en styrelsemedlem som måste vara borta, " vikarie, lärling"

Tycker jag

Smile
BlodigaEric

BlodigaEric

Antal inlägg : 133

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptysön 10 jul 2011 - 23:12

Jag tycker om idé om en närvarolista där en styrelsemedlem kan skriva in vilka som är närvarande (eller en aktivitetsledare) och sedan nollställer den i slutet av dagen.

Men min huvud poäng med förslaget är att det ska vara lättillgängligt för föreningsmedlemmarna.
http://krigetstrummor.blogspot.com
ReverS

ReverS

Antal inlägg : 498

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptymån 11 jul 2011 - 13:52

Låt se, vad sägs om en gästbok på datorn, en server med lite fina php script Smile och EN FUCKING HEMSIDA! där sådant står, där man kan kolla allt sådant... och ahr ni riktigt kul kan man ha en webkamra uppe och filma allt så man kan direkt kolla från webben vad som görs i lokalen. Bara en sak... webkamera kanske kostar 99:- och sen är ju enigt mig en hemsida ett måste...

Iden är att alla som kommer in i lokalen skriver upp sig på gästlisten när de kommer och går. Jag skulle kunna göra ett enkelt C# eller JAVA program för detta. Sen syns det i real tid på hemsidan samt att man kan kolla om folk är där utan att skriva upp sig med camen och då kan man kontakta dem. Och saken är att vi igentligen aldrig ska kolla på vad som filmas om inget blir stulet!

Aja, det jag försöker säga, något som nästan får mig tårögd är att föreningen verkar inte kunna se vikten av en fin hemsida...
Frasse

Frasse

InläggRubrik: Simon   Folk på föreningen - tråd Emptymån 11 jul 2011 - 15:48

True true..

Cool ide med webbkamera Smile

Det är snart möte, då kommer allt tas upp..
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptymån 11 jul 2011 - 19:54

Trodde det legat på tapeten länge Sad
Frasse

Frasse

InläggRubrik: hmmn..   Folk på föreningen - tråd Emptymån 11 jul 2011 - 20:19

Du har mycket att säga du, så kom till mötet om du kan Smile

ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptymån 11 jul 2011 - 22:06

Mycket har jag att säga men är på semester... men om du inte sett det i tidigare trådar var god kolla in mallen som jag gjorde och säg vad du tycker...

http://sfrf.netai.net/

var exempel hemsian jag gjorde...i hopp om att några skulle haka på och prata om det på möten som varit... meen meen Razz its kind of low prio...
Frasse

Frasse

InläggRubrik: Skype??? mobil???   Folk på föreningen - tråd Emptytis 12 jul 2011 - 12:13

Du måste vara med på mötet!

Skype eller mobil??
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Emptytis 12 jul 2011 - 15:05

Skype har jag... är på semester men hoppas jag kan vara med lite i alla fall...

Kan nog inte kåda hur mycket php / sql / html som helst men en del kanske går fast det blir nästa vecka när jag kommer hem ifrån semestern!
Frasse

Frasse

InläggRubrik: Möte    Folk på föreningen - tråd Emptytis 12 jul 2011 - 15:18

Coolt!! clown
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Folk på föreningen - tråd   Folk på föreningen - tråd Empty

Folk på föreningen - tråd
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Styrlsen har en privat tråd?
» Skriv era nummer om ni vill kan vara bra om folk vill ha just ditt =)
» Disk och sopor på föreningen.
» Vad jag kan erbjuda och göra för föreningen SFRF?
» Är folk inte intreserade...?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Förslag-
Hoppa till: