Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)

Gå ner 
+2
Mikey Khan
Motherbrain42
6 posters
FörfattareMeddelande
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 8 sep 2011 - 14:30

har länge funderat på om det inte skulle vara roligt att spela med alla våra figurer under en och samma match. så jag tänkte om vi inte skulle kunna köra en +10 000p match på lokalen under en helg.

tänkte en specifik poäng summa som delas ut jämt mellan alla spelare i samma lag. (tex. 10000/4 =2500 p per spelare)

hemliga objektiv som olika spelare ska kunna utföra för extra poäng.

klassisk god mot ond. så antagligen jag och emil mot röten Razz (vi kan nog komma fram med en bra anledning till jämna lag.)

proxys och special karaktärer tillåtna och alternativt Storm of magic (?)

inga restriktioner......alls. bordet/ golvet ska stinka av cheddar

om vi sedan kör på marken för så stor yta som möjligt. jag skulle vilja se kanoner som faktisk måste röra på sig för att kunna få skjuta. (inget töntigt 24" från motståndaren, jag tänker snarare 240" ish)

Story, datum och liknande kan vi själva komma på. men de hemliga objektiven ska vara .....hemliga.

jag rekomenderar att vi kör matchen under oktober. men gärna inte allt för sent under den månaden.

(ag ser gärna att vi videofilmar)

så några ideér om datum och storyn?



Senast ändrad av Motherbrain42 den tor 8 sep 2011 - 16:47, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 8 sep 2011 - 15:38

Låter som ett perfekt event för mig att vara med i? Tänkte då jag inte är ensam som spelar utan har nån som kan spelet som finns där att hjälpa mig? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 8 sep 2011 - 15:47

Då man får använda speccial karaktärer är jag med, tror inte jag når 2,5K Taket annars om jag inte maxar enheter... låter som en fett kul ide tycker jag.

FOR THE GLORY OF MALEKITH THE DARK ELFS SHALL JOIN FORCES WITH OTHER EVILS!
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 8 sep 2011 - 19:41

Perfekt för att inviga våra nya ihopvikbara bord, inte sant? Bara att skjuta undan borden som står framme upp emot väggarna och flytta ut alla stolar så kan vi nog sätta upp ett rejält slagfält.
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytis 13 sep 2011 - 17:32

Jag är på som fan!!

Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyons 21 sep 2011 - 8:22

När skulle detta kunna bli av då? ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyons 21 sep 2011 - 13:48

Jag skulle gissa efter Fantasia Fanatic.
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyons 21 sep 2011 - 22:07

låter lite roligt.
Både dvärgar och riddare är redo att slå eric hårt!
Till överst på sidan Gå ner
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyons 21 sep 2011 - 23:28

har vi några allianser redo? eller förslag på dem. annars tror jag att jag kan komma på lite
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 22 sep 2011 - 10:45

Jag lutar åt proxy HE i vilket fall Razz Ska vi köra klassiska Goda vs Onda? Eller bara lira för skojs och rolla allianserna? ^^ Mig gör det detsamma
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 22 sep 2011 - 13:17

vi kanske kan räkna lite på vilka lag som vore mest balanserade poängmässigt. men goda mot onda borde fungera bra.

Onda:
Eric Demoner
Puja Vampyrer
Ted Dark Elves
Pontus? Warriors of Chaos


Goda:
Emil Dwarfs, Bretonnia
Adam High Elves
Johannes Lizardmen, Ogre Kindom


Mer folk med mindre arméer kan man trycka in där det behövs för att få lika lag och så mycket gubbar som möjligt ute på plan Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 22 sep 2011 - 13:19

Mikey Khan skrev:
Låter som ett perfekt event för mig att vara med i? Tänkte då jag inte är ensam som spelar utan har nån som kan spelet som finns där att hjälpa mig? Smile

någon ide om en ras du skulle vilja prova?
Till överst på sidan Gå ner
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 22 sep 2011 - 15:04

Jag ser helst att alla spelar med modellerna de har och proxar minimalt för att undvika förvirring i en sån här stor match.
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptytor 22 sep 2011 - 19:25

Har ju tillgång till HE som kan stå i fronten på blocken. Spelar hellre HE än Skaven.
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyfre 23 sep 2011 - 1:21

Jag vill vara på godas lag! Very Happy Kan använda mig av Emils dvärgar eller Johannes Ogre kingdom (eller lizardmen om han själv vill spela med ogres). För visst hade du dvärgar också Emil? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyfre 23 sep 2011 - 13:25

du kan nog använda min Lizardmen. de är ganska förlåtande. och när jag är färdig med mina ogrer blir det säkert kring 5000p så Razz
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyfre 23 sep 2011 - 16:34

Mikey Khan skrev:
Jag vill vara på godas lag! Very Happy Kan använda mig av Emils dvärgar eller Johannes Ogre kingdom (eller lizardmen om han själv vill spela med ogres). För visst hade du dvärgar också Emil? Smile

jag har nog med dvärgar för två dwarf lag, haha Very Happy
men tror ödlor kan vara kul med, då får man prova på magi, det får man inte med dvärgar
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptyfre 23 sep 2011 - 17:53

Då testar jag Johannes lizardmen! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 9:47

om alla som är intresserade av att vara med skulle kunna skriva upp ungefär hur mkt poäng ni har möjlighet att komma upp i så skulle det vara bra.
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 10:08

Dwarfs: ca 5000pts

Bretonnia: kan pressa dom till nästan 2000pts
Till överst på sidan Gå ner
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 11:39

Jag har ca 3500p med Daemons
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 13:56

kommer nog upp i närmare 2500 med mina dakr elfs om specc chars är tillåtna.
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 13:57

antar att dom kommer vara tillåtna så länge de passar under normala 25%max lords etc..?
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Emptymån 26 sep 2011 - 15:44

stog det i första posten så hoppas det....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty
InläggRubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)   MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
MEGA BATLLE GALORE (aktivitet)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Furniture galore!!! Vi behöver folk till lokalen ikväll!
» möte den 17/ 9 "Lördag" k l14.00 (aktivitet)
» Vill du skapa en aktivitet? :LÄS HÄR:
» paintfest/ terräng, bygge 7-9 okt (aktivitet)
» Nalkas det rollspel imorn? Trots film aktivitet

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Warhammer Fantasy-
Hoppa till: