| Angående TV i lokalen | |
|
+5BlodigaEric luffredd Ted ReverS Adam 9 posters |
|
Ska vi ha kvar TV'en? | Ja! | | 69% | [ 11 ] | Nej! | | 31% | [ 5 ] |
| Totalt antal röster : 16 | | |
|
Författare | Meddelande |
---|
luffredd
Antal inlägg : 201 Join date : 11-03-04 Age : 32 Ort : Sollefteå
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tis 21 jun 2011 - 14:49 | |
| - Poontuz skrev:
- Och varför var det du ville ta bort tv?
läs tidigare posts | |
|
| |
ReverS
Antal inlägg : 498 Join date : 11-06-01
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 8:13 | |
| Själv anser jag att TV-spel är något väldigt socialt... och inte något man sysslar med hemma utan något man gör med kompisar, att TV:n tar plats tror jag knappast är ett problem när styrelsen planerat att sätta upp ägg-kartonger i taket bara för att vi har få möbler och akustiken blir jobbig...
Skulle vi få platsbrist kan man ju överväga att slänga den OVS. Men jag kan säga att 3 av 7 gånger jag varit där har den används... medan saker som datorn + skärm har stått och skräpat. Om vi inte skaffar en printer, tycker jag att en dator däremot är väldigt onödig av samma själ som du anser TV:n vara onödig, då datorn endast kan spelas på av en person så tycker jag att sådant ska man göra hemma.
Om den ska stå där så medlemmar kan gå och surfa på tycker jag låter dumt då vi inte vill ha en massa "downloads" och andra internet-café problem...
Jag vet att ni inte tänker använda den som server då beslut om webbhotel har tagits, och har ni verkar måste kontakta Skype om ni ska ha eran profil då denna kanske inte är gratis. Vet ni om datorn har ett windows? Eller ska den spinna linux? I vilket fall som helst kostar båda pengar då linux inte alltid är grattis för företag (men det kan kollas upp för föreningar). Ett windows går på ca 5000:- vilket är mycket pengar för något självklart.
Men som tidigare sagt är inte plats ett problem ännu, och jag anser att både datorn och TV behövs. TV är trotts allt ett socialt event då man kan spela flera spelare ett spel på den men datorn o andra sido fyller ingen funktion what so ever. Den tar plats och är varm brandfarlig och dyr?...
^^ aja... | |
|
| |
luffredd
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 8:52 | |
| jag säger såhär, den behövs inte men kan vara kul att ha | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 9:29 | |
| | |
|
| |
Emil
Antal inlägg : 91 Join date : 11-03-16
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 13:01 | |
| Argumentet att ha kvar TVn för att den kan vara bra att ha om man är där före andra och inväntar dem, eller kvar efter och t.ex. väntar på buss eller så, är helt ok.
Förutom det så tycker jag bara personligen att jag inte riktigt förstår vad man har för behov av en TV i lokalen, vill jag spela TV-spel sitter jag hällre i någons hem. Går jag dit blir det inte för att sitta framför en TV, utan för att göra någonting mer fysiskt (att kasta kort på ett bord eller flytta runt små plastgubbar är mer fysiskt än de abstrakta på TV-skärmen, vare sig de är spel eller film)
Jag är inte alls för TVn men bryr mig inte mycket om den står kvar utan att ta onödig plats. Tror jag lyckats formulera min åsikt någorlunda här.
| |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 16:15 | |
| Håller med dig emil... det kanske inte gör någon nytta just nu, fast jag tycker att om de vill spela tv-spel där ska tjanenen finnas... eller stödjer inte föreining sådan?
Tycker det är LOL att en sådan strunt sak har blivit den mest omdiskuterade saken på hela forumet och inte saker som möten, aktivieter eller hemsidan... xD | |
|
| |
Poontuz
Antal inlägg : 110 Join date : 11-03-09 Age : 33 Ort : Skogen
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen ons 22 jun 2011 - 19:28 | |
| Måste bara fråga... eftersom att det redan är åt helvete akustik, vad ska vi ha där istället? | |
|
| |
Mikey Khan
Antal inlägg : 202 Join date : 11-06-23 Age : 38 Ort : Sollefteå
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tor 23 jun 2011 - 1:48 | |
| Ny i föreningen och här sitter man uppe klockan 3 på natten och läser föreningens forum I come in peace! Här är mina tankar iaf: Investera i en platt-TV man monterar upp på väggen så är mycket löst med platsen den tar i lokalen. Med alla anslutningar en platt-TV har idag tillkommer oändligt med möjligheter! Inte bara till för TV-spelande och filmtittande. Koppla in dator via HDMI eller VGA så har man en jättestor dataskärm som alla kan titta på. Håll scoreboard som tidigare nämnts, kolla på youtube-klipp (roliga som informativa), broadcasta finalen i nåt spel på nåt LAN så alla kan se på en stor skärm, o.s.v o.s.v. Ni vet.. Ska väll inte behöva vara långrandig om teknologins möjligheter i en nördförening Fram till dess vi har en platt-TV att ha i stora rummet (införskaffandet får ta den tid det tar, tills budgeten tillåter) tycker jag att dumburken vi har ska flyttas ut utanför glasdörrarna där andra soffgruppen är. För denna TV är i stort sett begränsad till TV-spelande med de få anslutningar den har. Kablage kan ledas ut genom springan som är i och med att glasdörren står på glänt (iaf sist jag kolla). Lätt o fixa med en förlängningskabel och en grenkontakt. Vad säger ni? Jag är villig att själv fixa flytten så fort jag fått positiv respons och godkännande från Herr Ordförande | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tor 23 jun 2011 - 8:14 | |
| Bästa någon sagt i denna tråd på länge! Grymt Micke... | |
|
| |
luffredd
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tor 23 jun 2011 - 10:53 | |
| jag har ändrat mig. jag vill ha kvar tvn. hittade några störda game cube spel som roliga att spela många på xD | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tor 23 jun 2011 - 11:56 | |
| LOL Känns som föreningen är enig alltså? | |
|
| |
Poontuz
Antal inlägg : 110 Join date : 11-03-09 Age : 33 Ort : Skogen
| Rubrik: Sv: Angående TV i lokalen tor 23 jun 2011 - 12:13 | |
| Käns som att föreningen är enig, ja ^^ | |