Antal inlägg : 172 Join date : 11-03-11 Age : 32 Ort : sollefteå
Rubrik: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) tor 8 sep 2011 - 14:30
har länge funderat på om det inte skulle vara roligt att spela med alla våra figurer under en och samma match. så jag tänkte om vi inte skulle kunna köra en +10 000p match på lokalen under en helg.
tänkte en specifik poäng summa som delas ut jämt mellan alla spelare i samma lag. (tex. 10000/4 =2500 p per spelare)
hemliga objektiv som olika spelare ska kunna utföra för extra poäng.
klassisk god mot ond. så antagligen jag och emil mot röten (vi kan nog komma fram med en bra anledning till jämna lag.)
proxys och special karaktärer tillåtna och alternativt Storm of magic (?)
inga restriktioner......alls. bordet/ golvet ska stinka av cheddar
om vi sedan kör på marken för så stor yta som möjligt. jag skulle vilja se kanoner som faktisk måste röra på sig för att kunna få skjuta. (inget töntigt 24" från motståndaren, jag tänker snarare 240" ish)
Story, datum och liknande kan vi själva komma på. men de hemliga objektiven ska vara .....hemliga.
jag rekomenderar att vi kör matchen under oktober. men gärna inte allt för sent under den månaden.
(ag ser gärna att vi videofilmar)
så några ideér om datum och storyn?
Senast ändrad av Motherbrain42 den tor 8 sep 2011 - 16:47, ändrad totalt 1 gång
Mikey Khan
Antal inlägg : 202 Join date : 11-06-23 Age : 38 Ort : Sollefteå
Rubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) tor 8 sep 2011 - 15:38
Låter som ett perfekt event för mig att vara med i? Tänkte då jag inte är ensam som spelar utan har nån som kan spelet som finns där att hjälpa mig?
Ted
Antal inlägg : 264 Join date : 11-02-27 Age : 33
Rubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) tor 8 sep 2011 - 15:47
Då man får använda speccial karaktärer är jag med, tror inte jag når 2,5K Taket annars om jag inte maxar enheter... låter som en fett kul ide tycker jag.
FOR THE GLORY OF MALEKITH THE DARK ELFS SHALL JOIN FORCES WITH OTHER EVILS!
Adam Admin
Antal inlägg : 389 Join date : 11-02-24 Age : 32
Rubrik: Sv: MEGA BATLLE GALORE (aktivitet) tor 8 sep 2011 - 19:41
Perfekt för att inviga våra nya ihopvikbara bord, inte sant? Bara att skjuta undan borden som står framme upp emot väggarna och flytta ut alla stolar så kan vi nog sätta upp ett rejält slagfält.
BlodigaEric
Antal inlägg : 133 Join date : 11-03-03 Age : 34 Ort : Soooooollefteå
Jag vill vara på godas lag! Kan använda mig av Emils dvärgar eller Johannes Ogre kingdom (eller lizardmen om han själv vill spela med ogres). För visst hade du dvärgar också Emil?
Motherbrain42
Antal inlägg : 172 Join date : 11-03-11 Age : 32 Ort : sollefteå
Jag vill vara på godas lag! Kan använda mig av Emils dvärgar eller Johannes Ogre kingdom (eller lizardmen om han själv vill spela med ogres). För visst hade du dvärgar också Emil?
jag har nog med dvärgar för två dwarf lag, haha men tror ödlor kan vara kul med, då får man prova på magi, det får man inte med dvärgar
Mikey Khan
Antal inlägg : 202 Join date : 11-06-23 Age : 38 Ort : Sollefteå