Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!

Gå ner 
+3
luffredd
Ted
jakqb
7 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 16:47

har undrat nu ett tag vad som hände med yu gi oh´n . För förut var ju alla som tokiga med att beställa o.s.v just därför har jag undrat på att dra ihop en turnering efter om möbleringen =D bounce

Så kollar gärna vilka som är intresserade monkey
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 17:11

Är på så länge det inte blir nu till helgen ^^
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 17:40

hade tänkt mig efter vi är klar med ny möbleringen (som en liten invigning cheers )
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 20:04

låter roligt med turnering Smile
ska vi alla satsa något kort var eller ska alla bidra med lite pengar till tex ett booster som vinnaren får eller bara spela för att det är roligt?
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 20:11

inte säker än måste först och främst få med folk hade hoppats på minst 6 iallafall =O
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 21:05

du, jag, andre. då är vi 3 (det rimmade)
sen frågar vi filip, puja, ted mm
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptymån 18 jul 2011 - 21:18

men andre har ju inte varit aktiv på forumet på jätte länge. jag fick ihop det till åtta jag fredrick,puja,ted,pontus,andre,filip,tommy (adam i nödfall)
Till överst på sidan Gå ner
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 13:37

Jo jag läser men orkar inte skriva så mkt. Men ja, jag och fredrik e ju typ dom ända som spelar yugioh atm. Inga andra värkar ju visa nått intresse.
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 14:16

Andre is back cheers . men jag sak försöka dra ihop något efter vi är klar med det lilla sista med ommöbleringen . Pappa ska försöka slita sig ifrån arbetet hemma för att hjälpa till med skruvningen =D sen är allt klart bounce
Till överst på sidan Gå ner
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 14:23

Jag tycker du ska ha ganska mkt mer planering innan du bara slänger ihop nått. speciellt om du vill ha en turnering, då ska de ju vara priser och saker annars går de lika bra att bara spela med randoms, iaf så tkr jag.
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 16:15

Jacke skrev ju att han ville bestämma om det skulle vara "4 funz" eller med priser när han fått veta vilka som vill komma.

Just nu är det ju bara Jacke, Ted och Fredrik + vilka Jacke pratat med irl (och jag som hoppar in i nödfall om det behövs 1 till för att få det jämt).
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 16:32

vad hände med mig? :C
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 17:30

Du sa aldrig att du skulle vara med Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 18:44

fredrik sa.
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytis 19 jul 2011 - 20:37

Visste inte om han bara antog eller inte! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptyfre 22 jul 2011 - 20:25

Jacke, har du fått veta något mer om vilka som är intresserade?
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Steffe




Antal inlägg : 36
Join date : 11-07-23
Age : 33
Ort : Långsele

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptylör 23 jul 2011 - 21:27

Hej, Jag är ny och känner ted och pompom, är riktigt sugen på en yugi turnering.
Undrar bara några saker.

1:Vilket format körs det efter? http://www.yugioh-card.com/en/limited/index.html. traditionellt format eller med forbidden?

2:Körs det best av 3 matcher eller single matcher?

3:Regelboken följs hoppas jag? (den senaste upplagan alltså)

4:Kommer det att vara en domare närvarande vid varje match och kommer den domaren få vara med i turneringen om en annan tar hans plats och dömmer hans match?

5:en lite dum fråga, måste bara veta om folk vet skillnaden mellan tex. discard och destroy, negate och destroy. Att ett kort blir förstört betyder det inte att effekten blir negatad. tex, min motståndare attackerar mig, jag kontrar med "Mirror Force" och han kontrar med "Mystical Space Thyphon". Han förstör mitt Mirror force men effecten går ändå igenom och förstör hans monster.
Undrar bara för att har träffad folk som tror att bara för att ett kort blir förstört så negatas också effekten.

6:Vilket datum blir turneringen och vilken tid?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptylör 23 jul 2011 - 21:32

Angående 5:an
... det är en symbol på kortet om den negatar... annars gäller kedjeregel... :/ och då negatas ingen...
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptysön 24 jul 2011 - 9:13

Steffe skrev:
Hej, Jag är ny och känner ted och pompom, är riktigt sugen på en yugi turnering.
Undrar bara några saker.

1:Vilket format körs det efter? http://www.yugioh-card.com/en/limited/index.html. traditionellt format eller med forbidden?

2:Körs det best av 3 matcher eller single matcher?

3:Regelboken följs hoppas jag? (den senaste upplagan alltså)

4:Kommer det att vara en domare närvarande vid varje match och kommer den domaren få vara med i turneringen om en annan tar hans plats och dömmer hans match?

5:en lite dum fråga, måste bara veta om folk vet skillnaden mellan tex. discard och destroy, negate och destroy. Att ett kort blir förstört betyder det inte att effekten blir negatad. tex, min motståndare attackerar mig, jag kontrar med "Mirror Force" och han kontrar med "Mystical Space Thyphon". Han förstör mitt Mirror force men effecten går ändå igenom och förstör hans monster.
Undrar bara för att har träffad folk som tror att bara för att ett kort blir förstört så negatas också effekten.

6:Vilket datum blir turneringen och vilken tid?
1: Advanced Format
2: vi har inte bestämt men jag skulle gissa på best av 3. så du kan ha med en side deck
3: ja
4: vi har ingen domare. men om det uppstår något problem så frågar man bara nån i närheten
5: vet inte om alla är 100 på det men jag vet i alla fall skillnaden. en annan sak är också skillnaden mellan "discard/send a card from your hand"
6: vet ej


ReverS skrev:
Angående 5:an
... det är en symbol på kortet om den negatar... annars gäller kedjeregel... :/ och då negatas ingen...
vad snackar du om? om du menar counter trap symbolen så finns det andra kort som negatar som inte är ett counter trap
Till överst på sidan Gå ner
Steffe




Antal inlägg : 36
Join date : 11-07-23
Age : 33
Ort : Långsele

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptysön 24 jul 2011 - 11:02

ReverS skrev:
Angående 5:an
... det är en symbol på kortet om den negatar... annars gäller kedjeregel... :/ och då negatas ingen...

ett exempel är "IMPERIAL ORDER" det är ett continious trap kord som negatar spellkort, men det förstör dom inte.
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptysön 24 jul 2011 - 14:19

Btw, beroende på datum så tror jag att jag har en polare som gärna är på och lirar i turneringen. han är här från övik och hällsar på sin morsa atm men vet inte hur länge han blir kvar.

Om han får förståss.

Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptysön 24 jul 2011 - 15:21

alltid roligt att träffa fler som spelar
Till överst på sidan Gå ner
Steffe




Antal inlägg : 36
Join date : 11-07-23
Age : 33
Ort : Långsele

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptytor 28 jul 2011 - 18:18

tycker att ett datum för turneringen ska sättas.
så att man kan börja förbereda sig, vill inte se att datumet postas samma dag som turneringen.
+att jag måste veta vilken dag det blir och tid så att jag kan ta ledigt från jobbet i tid om det skulle krocka.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptyfre 29 jul 2011 - 6:11

Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Emptyfre 29 jul 2011 - 12:58

Steffe: Jacke ville ha turneringen nu när allting nytt har blivit uppskruvat i lokalen (vilket det nu är) så han kommer snart gå ut med datumförslag, så stay tuned!
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Sponsored content





Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty
InläggRubrik: Sv: Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!   Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vars tog yugiohn vägen ? Nu kör vi turnering igen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» *Pro-turnering i Umeå*
» Yugi turnering efter nyår?
» Magic Turnering?
» Test Turnering nu i helgen den 14
» Eventuell Fantasy turnering

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Yu-Gi-Oh!-
Hoppa till: