Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

Rouge Trader äventyr

Gå ner 
+3
Ted
Adam
Motherbrain42
7 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Motherbrain42

Motherbrain42

Antal inlägg : 172

Rouge Trader äventyr Empty
InläggRubrik: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 12:43

dags för ytterligare en sl att visa framfötterna.^^

har nygligen köpt ett nytt rollspel som utspelar sig i warhammmer40k världen och jag sitter förnärvarande och pusslar ihop ett äventyr till spelet. spelet går i grund och botten ut på att folk åker runt i kilometer stora skepp och letar efter tusenåriga reliker som tillhört imperiet.

hade tänk och ha en session 10 juli där folk får komma igång med äventyret och bli introducerade till 40k världen.

jag är ute efter seriösa spelare som kan dyka in i sin karaktär och spela den som man har skrivit den, så med andra ord JA ni kommer bli tvunga att skriva bakrundshistoria till era karaktärer. och ni måste komma med bra anledningar till varför ni är som ni är (detta gör vi i sammarbete med att vi gör karaktären)

alltså detta är INGET hack n´Slash spel ....host host Dnd host host

anmäl er här om ni känner att det skulle vara något för er.
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam

Antal inlägg : 389

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 12:47

Jag är väldigt gärna med! Very Happy
http://sfrf.expressforum.org
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 12:49

bra, när kan du göra karaktären?
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 13:55

Närsomhelst!
Ted

Ted

Antal inlägg : 264

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 14:28

Är gärna med och provar ut ett nytt rollspel så att vi kan komma igpng med den biten med på föreningen :3
ReverS

ReverS

Antal inlägg : 498

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 27 jun 2011 - 16:20

Älskar att så mycket planeras och så lite görs ^^ vi har haft 4 spelomgångar i sommar Razz hur många har ni haft ?
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 2:55

....dum kommentar
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 8:24

Min poäng är följande... det verkar ta en ofantligt lång tid att planera ett rollspel... Det svåra är inte att spel leda, utan att få folk att komma ditt. Och just nu tänker ni ha 3 st (4 fyra om man räknar med mig... fast jag hoppar av SL:andet om vi skulle bli så många för att lämna plats åt andra...)

Saken är den att det känns som ni vill ha lite för många rollspel igång... eller?
Ted

Ted

Antal inlägg : 264

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 8:53

Simon, vi är en rollspels förening, vi vill ha en jävla massa rollspel igång, det är liksom själva iden...
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 9:20

men what about time? är det inte rolligare att focusera på ett rollspel där man kan utvecklas mycket .... istället för att spela lite på var och ett....
aja....
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 15:24

vill bara ha ett fåtal spelare med i äventyret. är nästan nöjd med dom jag har (adam, viktor och erik)
Poontuz

Poontuz

Antal inlägg : 110

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytis 28 jun 2011 - 15:47

Johannes: Har redan sagt till dig att jag är på att spela så Razz
Ted: Vi är väll inte alls en rollspelsförening? vi är väll mycket mer än så? Razz och vad är det för mening att ha 4st olika rollspelsomgångar samtidigt? xD blir inge karaktär ingenting... kan inte börja med ett mer djupgående äventyr som håller på länge heller känns det som. eftersom att samtidigt som vi ska ha massa rollspel, så ska vi ha mycket annat oxå. Det är ju inte som att vi är en rollspelsförening precis, vi är ju rollspel/kortspel/figurspel/tvspel och mer Razz
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 13:32

är nybörjare till rollspel, så första äventyret skulle jag vilja ha med högst fyra spelare för att lära mig hur jag kan kontrollera er. så första sessionen är spikad med adam, viktor, jakob och erik.

har simon slutat rollspela?
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 13:35

Simon har slutat vara GM, iaf när han är här.
Både han och jag tycker att 4st GM är för mycket Razz
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 13:37

Håller ju med att det inte är idealt att flera grupper ska dela på helgerna. Men så blir det ju när folk inte har tid. Man måste ju inte använda lokalen bara för att man går genom föreningen för att anordna ett rollspel, är väldigt välkommet att man kan fixa en egen plats med ^^
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 13:41

Japp Razz
och då är det ju inte heller bara rollspelarna som ska dela på helgerna Razz
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 15:34

Indeed!....
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 15:57

sedan har vi ju grejen att det är alla olika rollspel, alla kanske inte vill spela fantasy eller liknande, och om det då finns en grupp som har hittat ett spel som några har intresse av så är det ju bara att de spelar om de har lust. själv tycker jag det är bra att man kan ha flera GM då man kan fördela tillgång och effterfrågan
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptyons 29 jun 2011 - 20:40

Exakt Pontus!
Och jaa det är ju helt sant det som Johannes säger, sen vill ju vissa personer även inte alltid rollspela med vissa andra av egna personliga anledningar. Så att ha några olika grupper är ju by all means inte en dålig grej i sig, det är bara det att alla dessa grupper måste dela på de lediga helger som finns mellan Warhammer och TCG då vi bara har plats för en grupp åt gången.

Ska vi effektivt kunna köra flera grupper så behövs något lite mera eftertänkt. Ja det fungerar som det är nu, men som jag sa i min förra post, det är verkligen inte idealt Razz
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptytor 30 jun 2011 - 8:58

Exakt, vi behöver tänka igenom det en aning Razz
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 4 jul 2011 - 15:02

Johannes, verkar som att Ted kommer att kunna köra sitt äventyr i helgen. Tänker du fortfarande göra som du sa i lördags? Vi kör bara på söndag?
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 4 jul 2011 - 18:24

hehehe väldigt intresant detta... Smile datum?
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 4 jul 2011 - 20:19

Än en gång, första posten. 10 juli kommer nog fungera bra då Ted nog bara kör 8-9. Allt är inte klart än.
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 4 jul 2011 - 20:58

Inget spikat?
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Emptymån 4 jul 2011 - 21:31

Nope, men som det ser ut nu så blir det under söndagen.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Rouge Trader äventyr   Rouge Trader äventyr Empty

Rouge Trader äventyr
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Rouge Trader med Johannes den 12/7-11 kl 10.00