| Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Ted
Antal inlägg : 264 Join date : 11-02-27 Age : 33
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 12:17 | |
| Kul att man kan vara till hjälp. :3 Men ett tips är att spela innan du köper, för det kan vara ett fatalt misstag... jag gjorde det och är väll inte helt nöjd med det som jag fick tag på. Nu är väll Erics armé bättre uppbygd än var min är, det tvivlar jag inte alls på men tror fortfarande du ska provspela innan du bestämmer dig för att köpa nått då warhammer inte är världens billigaste små plast gubbar. | |
|
| |
Mikey Khan
Antal inlägg : 202 Join date : 11-06-23 Age : 38 Ort : Sollefteå
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 12:47 | |
| Haha jag märkte det. Är redan orolig vilket pris han kommer sätta Jag tror jag gör som du säger att jag testar armén först under turneringen innan jag köper den, om det är ok för Eric vill säga. Jag märkte även att ogre armén verkar något OP Har den några svagheter? XD | |
|
| |
Motherbrain42
Antal inlägg : 172 Join date : 11-03-11 Age : 32 Ort : sollefteå
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 13:26 | |
| den enda svagheten är att dom dör...
så vad menar jag med det? Ogre Kingdoms består endast av stora modeler med många wounds (förutom gnoblars, men dom vill man inte använda) vilket gör att de tar mycket plats och gör mycket skada. problemet är att de inte alltid gör det. (jag vill tro att mina tärningar är förbannade, men iaf)
en vanlig ogre bull är god för 4-6 attacker beroende på om han chargar eller inte, vilket är helt okej för 35poäng. men problemet med hela armeén ska fungera ungefär som en stridshammare. du ska slå en gång och hårt, sedan ska din motståndares arme inte kunna röra sig längre.
för att försöka uppnå en sådan effekt så behöver man stora block med ogrer. vilket blir DYRT. en Ogre Kingdom armé består sällan av mer än fyra enheter. och om en enhet bryter så förlorar du stora delar av din armé.
karaktärerna är också redigt dyra, men de gör ofta sitt jobb. (en Lord kostar ca 250 poäng, men då har han 5 wounds och slåss som en galen ortoped)
hela problemet är att armé boken ligger två editioner efter. och hela armén har ett ca 20% överpris på alla enheter. men annars är den helt okej.
om du vill pröva den så varsågod, det är en enkel armé att börja med och den är kraftfull om du spelar den rätt. | |
|
| |
Adam Admin
Antal inlägg : 389 Join date : 11-02-24 Age : 32
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 13:35 | |
| Sen tror jag att turneringen nådde 8 personer så arrangörerna låste sig där och tar inte längre emot fler anmälningar ;/ | |
|
| |
Poontuz
Antal inlägg : 110 Join date : 11-03-09 Age : 34 Ort : Skogen
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 13:37 | |
| 8personer är ganska många ändå så ^.^ | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 13:53 | |
| Då är det en bra ide att posta här om det har tillkommit en spelare till så att vi inte ger folk falska förhoppningar... | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 14:46 | |
| Ok så vem är de åttonde, jag eller nån annan? I första posten står fortf bara 7 pers.. | |
|
| |
Emil
Antal inlägg : 91 Join date : 11-03-16
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 14:57 | |
| Viktor va tillfrågad sedan tidigare, som ja tror Eric eller någon nämnt, bokades igår att han kommer delta. ska uppdatera posten snart. Skulle nått hända och vi behöver ännu en till, så kontaktar jag dig direkt Micke | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 15:42 | |
| Ja jag vet att han var tillfrågad, men blev bara förvirrad eftersom det inte stod bekräftat. Lugnt jag står i beredskap! | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 16:09 | |
| Även om du inte spelar, så kom förbi lokalen och titta på, snappa upp lite regler och grejer och se lite mer hur det värkar, så får du ett hum om hur det fungerar. blir lite lättare att välja armé efteråt om du är sugen när du vet hur det fungerar och vad några special regler gör. sen kan du ju ändå som sagt ta ner armé böcker från nätet och kika igenom dom med för att få större hum om grejer inför ditt köp i framtiden istället för att bara göra en spontan grej av det som jag gjorde, för tro mig det var inte en bra ide... Kanske skulle ha länkat den här tidigare, men här är en torrent med alla arme böcker och mycket mera. det är däremot bara regelböckerna som är "up to date" så att säga då de inte har kommit några för åttonde ed ännu. tar ca 2-3 min att få ner en regelbok om du uteluter alla andra. http://thepiratebay.org/torrent/4374666/Warhammer_Fantasy_Battles_-_ENG_-_Armybooks___Rulebooks_-_Latest | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 17:47 | |
| 2-3 minuter?? Ser ut som att jag får ha datorn på under natten för att få ned det.. Skämt åsido så ska jag kolla upp det absolut. Tack igen för hjälpen Ted! Givetvis kommer jag dyka upp för att spectata i helgen, men eftersom jag inte ska vara med o spela kommer jag ta ut sovmorgon Det är ju ändå helg ffs.. Ska man ju inte kliva upp i onödan, eller hur? | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 18:21 | |
| Som sagt, om du tar dom en i taget så går det fort ^^ och håller helt klart med dig om sovmorgonen. | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 20:36 | |
| Förresten Emil, hur blev det med tråden i aktiviteter, ni postade den aldrig verkar det som? :s | |
|
| |
Emil
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 20:51 | |
| din inlog blev utloggad så fick inte, sen försvan allt. får skriva om det i morgon, mins typ va som stod i den om inte du orkar fixa igen om du minns =) | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. ons 29 jun 2011 - 23:16 | |
| Nja kommer väl inte ihåg exakt men.. Skriv bara in det i "Skapa aktivitets tråden" så gör jag tråden ^^ | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. fre 1 jul 2011 - 18:08 | |
| Påminnelse, turneringen är imorgon! Akta er för klagande från mig imorn om restriktionerna bara, tänkte man kunde varna i förväg för om jag känner mig själv så kommer jag klaga lite | |
|
| |
Emil
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. fre 1 jul 2011 - 18:38 | |
| Adam. Här är info till Aktiviteten.
Warhammer Fantasy Turnering 1000pts
Vi kommer att hålla turneringen under Lördagen den 2 Juli och uppta hela lokalen. Första matchen börjar 12:00 , men det ska finnas folk i lokalen från ca 11:00 så
att alla har tid att ställa upp sina gubbar etc. Första matchen kommer vara färdig lottad till lördag morgon och lottas någon gång
under fredag kväll, där efter kommer motståndare rankas efter sina poäng (ingen
ska måsta möta samma spelare 2 gånger heller.)
Undar dagen kommer 3 matcher att spelas, med tre olika senarion, på 4 olika bord: Dawn Attack, Meeting Engagement, Battle for the Pass (alla med egna extra
"uppdrag".) För att vinna ska man samla poäng, ca 50% av de poäng man kan få är från att döda
sin motståndare, men resterande 50% kommer av hur uppdraget gick.
Efter första matchen kommer vi att ha en lunch paus, för att låta oss som styr
allt fixa nästa match och så att alla får äta någonting. Sedan blir det bara en
kort pasu mellan match 2 och 3 för att fixa sista matchen.
Deltagare: #1 Emil Hansson - Bretonnia #2 Eric Pettersson - Demoner #3 Per-Erik Jonsson - Vampire Counts #4 Johannes Skarin - Lizardmen #5 Adam - Skaven #6 Ted - Dark Elfs #P 7ontus - Warriors of Chaos #8 Viktor - Dwarfs
Restriktioner för turneringen är: (fastslagen av erik, emil, mig pujja och en massa andra)
*Inga lord choice tillåtna *Max tre heroes choice *Endast ett rare choice *Max två special choice *Max 20st figurer med skjut vapen MED RANGE 20" (30st för Wood Elf) *MAX 25ST SKINKS AV ALLA SORTER *Max två war machine (SKAVEN weapon teams, DOOMWHEEL, 4ST JEZZAIL, räknas som war machine) *Inga magic items över 25pts *Max 300pts eller 30st figurer i en enhet, ALLA SORTERS TILLKÖP TILL EN ENHET RÄKNAS (INGEN ENHET KAN BÖRJA SPELET STÖRRE ÄN 30ST FIGURER) *Följande magic items är bannade; Ring of Hotek, Sacrificial Dagger, Master rune of challange, Siren Song, DAWNSTONE (OM ARMOUR SAVE ÄR 2+ OCH BÄTTRE) flera items kan tillkomma eftersom *POWER DICES UTÖVER WINDS OF MAGIC OCH CHANNELING ÄR BEGRÄNSADE TILL MAX 2ST / TURN *Max två av samma karaktär *Inga special karaktärer *Allting med Thunderstomp är bannat (VC får ha en Corpse Cart) *Wraiths är bannade *High Elves får ha ett extra special *Max 5st Shades, CHAMELEON SKINKS *MAX 10ST GUTTER RUNNERS *MAX 3ST FLAMERS *MAX 10ST FLESH HOUNDS *MAX 2ST FLYGANDE UNITS/KARAKTÄRER *Max 2st Fanatics *MAX 2ST CHARIOTS *INGA LARGE TARGETS *Max 1st Dark Elves Reaper Bolt Thrower *Inga lvl6 Spells från magi skolor *2ST SPEAR CHUKKAS RÄKNAS SOM 1 WAR MACHINE (Orc and Goblins)
| |
|
| |
ReverS
Antal inlägg : 498 Join date : 11-06-01
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. fre 1 jul 2011 - 18:54 | |
| Grymt Väldigt Grymt, bra planerat <3 Emil du är viktig för denna förening ...
KEEP UP THE GOOD WORK!
Senast ändrad av ReverS den lör 2 jul 2011 - 9:26, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. fre 1 jul 2011 - 23:21 | |
| Hehe nu menar du väl ändå Emil Men självklart är både Emil och Eric viktiga, alla är det | |
|
| |
ReverS
Antal inlägg : 498 Join date : 11-06-01
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. lör 2 jul 2011 - 9:26 | |
| | |
|
| |
Emil
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. sön 3 jul 2011 - 1:02 | |
| - ReverS skrev:
- Grymt Väldigt Grymt, bra planerat <3 Emil du är viktig för denna förening ...
KEEP UP THE GOOD WORK! ofc jag är bäst | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. | |
| |
|
| |
| Warhammer Turnering 1000pts 2-3 Juli. Anmälningar. | |
|