| Mera D&D med Ted som DM! | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Ted
Antal inlägg : 264 Join date : 11-02-27 Age : 33
| Rubrik: Mera D&D med Ted som DM! tis 21 jun 2011 - 19:00 | |
| Jobbar på ett nytt äventy för en D&D grupp på 4-5 personer. Är sugen på att dra lite spel helgen 8 till 10 juli. datum kan ändras om det kommer i vägen så att vi inte får ihop tillräckligt många spelare. Äventyret är skapat så att ni som spelar kommer att börja på level 11.
Vill gärna ha erfarna rollspelare som inte är blyga att ge mig pikar som DM så att jag blir bättre, eller bara folk som är duktiga på att ge konstruktiv kritik.
Ta nu inte detta som att jag har nått emot nya spelare för ni är också välkommna om ni är sugna, men kommer att ha en först till kvarn uttagning på vilka som får vara med och det är ni som skriver att ni vill först här på forumet.
Hjälper gärna till att göra karaktärer om ni som spelar inte har en character builder på datorn redan.
Äventyret kommer inte att ha mycket kombat utan mycket RP:ande då jag som DM vill lära mig att göra detta bättre så att ni som spelar får en skönare spel upplevelse
Ser gärna att nån spelar en karaktär som är kunnig inom alkemi då detta kan komma att spela en stor roll i äventyret. | |
|
| |
ReverS
Antal inlägg : 498 Join date : 11-06-01
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 8:02 | |
| Tror inte jag kan det datumen... men ska jag vi verkligen slösa fler helger... känns som om det inte verkar hända så mycket inom lajvet? kommer det ens bli av?
Aja... själv kan jag inte det datumen.... kanske ska dra något rollspel nu/då lite på kvällarna framöver, men inget över nätterna då dessa rollspel verkar alltid "balla ur".
:S Förstår inte vilket spel du pratar om D&D eller DnD? Eftersom du syftar på DM antog jag DnD... ska vi ha två paralella DnD grupper? Tja, kanske, varför inte... men hur gör de karatärar OVS? Spela samma? Göra ny? Ha en till senare?
Skriv i vilket fall som helst upp ditt förslag på aktiviteter... :O om du kan? | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 8:43 | |
| Tilla tt börja med, hade helt glömt att adam hade lagt till "aktiviteter" fliken... för det andra tror jag att jag i alla fall drar mig ur lajvet då jag inte tror jag kommer klara av att fixa allt jag behöver så som jag vill ha det tills dess att folket vill lira. För det tredje, varför INTE ha paralella D&D grupper? Är det inte bara bra? Dom kommer att få göra nya karaktärer om dom vill eller fortsätta spela på dom som dom redan har när dom spelar med mig. För det fjärde så heter det OSV simon och inte OVS. Och sisst, så är D&D dungeons & dragons då de har ett "&" i sin logga och inte "and". | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 9:23 | |
| ^^ med andra ord jag antog rätt med DnD... dissa lajvet? :O comon... Förstår hur du tänker med spelgrupper och håller med. Det jag har kännt som ett problem är att få dit folk. Men Ted, vad sägs om att du tar över spel-lendandet denna sommar, när jag planerar dyker folk ändå inte upp, och om de gör det så är det ofta sent.... (johannes) :O Men vad menar du med att dissa lajvet O.o det kommer äga! ^.^ fast är ganska säker på att de kommer skjuta upp det.. hoppas på till den första helgen i augusti... ^^ och jaa.. jag stavar fel massor ^^ meen meen alla är vi olika... och jag är dålig på svenska fick bara VG i svenska A och MVG i svenska B | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 10:41 | |
| ta över och ta över, du får bara planera lite tidigare Simon så att folk har tid att fråga runt om dom kan och så. Då ska du se att folket dyker upp.
Jag är possetiv till att folk kommer om man slänger upp det såhär en 2-3 veckor före och planerar för det. Men vi får väll se. | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 11:43 | |
| Jaa men det är ju för lång tid! Man vill ju bara kunna spela, typ som när man spelar dator spel.... dock är väll det inget att förvänta sig här uppe i norrland ... Aja... vad ska man göra?... Om folk behöver en fucking måndag på er eller 3-4 dagar är jag ganska säker på att folk hoppar av ändå... jag menar? Spelar väll ingen roll om du försover dig första dagen i månaden eller sista? Johannes Skarin dyker aldrig upp och om han gör det är det mången timme försent! Inte planering det är fel på, utan folket! Ledsen men det är den mörka sanningen... | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 11:50 | |
| Är därför man lär sig planera efter det folk som ska vara med ju ^^ | |
|
| |
Poontuz
Antal inlägg : 110 Join date : 11-03-09 Age : 33 Ort : Skogen
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 12:11 | |
| Men du låter ted köra som dm istället alltså simon? Ba så jag vet när jag gör en gubbe (vilken lvl den ska vara xD) | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 12:42 | |
| Ask ted dah DM! | |
|
| |
Poontuz
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 12:46 | |
| När vi kör med ted är vi just nu på lvl 11 Men med dig är vi på lvl 4 xD Därför jag undrade bara ^^ | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! ons 22 jun 2011 - 16:17 | |
| Är ganska säker på att när ni spelar med ted <^^> gå efter hans regler <^^> | |
|
| |
Adam Admin
Antal inlägg : 389 Join date : 11-02-24 Age : 32
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! fre 24 jun 2011 - 19:04 | |
| Jag är gärna med, kan vilket datum som helst så länge jag får veta det i tid ^^ Den helgen fungerar bra för mig iaf! Jag fortsätter väl med Kaine, munken som jag körde senast iom att det där den karaktären jag har för dina äventyr! Läste på lite och märkte att jag tänkte fel med hans skills med, fattade inte alls hur jag kunde använda dem Och till Simon, har det gått så illa med sessionerna du haft som jag missat? Hur många har det varit? :s Är väldigt synd om folk håller på sådär.. | |
|
| |
Poontuz
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! lör 25 jun 2011 - 8:42 | |
| Jo, det har gåt VÄLDIGT dåligt för simon | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! lör 25 jun 2011 - 9:47 | |
| Är ledsen pga av det faktum att jag måste hålla med pontus lite Även trots att jag hade lite kul så var det dumt att folk som säger de ska komma inte dycker upp eller dycker upp senare med massa extra personer! | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! lör 25 jun 2011 - 10:38 | |
| Asså, jaa det låter ju verkligen inte okej.. Skärpning folk! | |
|
| |
ReverS
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! sön 26 jun 2011 - 1:16 | |
| | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! sön 3 jul 2011 - 21:10 | |
| Har dubbla Adams bokade på äventyret atm, men saknar spelare, om nån känner sig sugen så hör av er, annars får jag helt enkelt skjuta upp det här äventyret. | |
|
| |
Mikey Khan
Antal inlägg : 202 Join date : 11-06-23 Age : 38 Ort : Sollefteå
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! sön 3 jul 2011 - 22:43 | |
| Kan jag vara med med min level 5 paladin som jag spelar med när Simon är GM? | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 10:46 | |
| Du får gärna spela en paladin, det blir jätte bra, men skulle gärna se att du spelar på lvl 11 som de andra då du kommer att möta monster runt den leveln i de få combat baserade encounters som kommer att finnas. | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 10:49 | |
| 3 spelare är ju lätt något man kan lira med Ser ut som att det blir av då? Skriv i tråden i aktiviteter när du bestämt dig Ted | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 11:14 | |
| *ping* | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 11:45 | |
| Jo tre spelare räcker utan tvekan och kan hända att vi får med en kille till också. Problemet är bara alla papper då jag inte har en bärbar dator att ha allting på och inge bläck i våran skrivare då våran nya svarta patron sa nej och läckte ut över golvet istället... Går ju att skriva ut på bibblan dock. Fast bäst vore ju om vi kanske kunde ninja din morsas dator Adam om det är ok med både dig och henne, gillar inte att leecha. Men det blir av i alla fall. ^^ Har du en charakter builder Mikey eller är det nått vi måste fixa så att du kan levla din karaktär? | |
|
| |
Adam Admin
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 12:16 | |
| Om vi inte levlar mkt så kan du nog ta våran, annars behöver jag den ju själv Fast om jag inte glömmer det hade jag tänkt skriva ut ett character sheet och skriva ned min karaktär på den så jag lättare kan göra ändringar utan att en dator är ett måste så vi får se hur det blir, men du kan använda vår i vilket fall. | |
|
| |
Mikey Khan
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 13:14 | |
| Simon har character sheets över min paladin.. Men de behövde uppdateras till level 5, och nu 11. Tommy har allt på sin dator.. Så kanske bäst att prata med han. | |
|
| |
Ted
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! mån 4 jul 2011 - 14:55 | |
| - Adam skrev:
- Om vi inte levlar mkt så kan du nog ta våran, annars behöver jag den ju själv
Fast om jag inte glömmer det hade jag tänkt skriva ut ett character sheet och skriva ned min karaktär på den så jag lättare kan göra ändringar utan att en dator är ett måste så vi får se hur det blir, men du kan använda vår i vilket fall. Kommer ju inte att vara ett speed lvlande så det ska nog inte vara några problem alls. Pro tip, skriv ut character sheeten från en PDF då, för annars kommer du att ha massa nollor och skit om du skriver ut en tom från buildern. Character sheet PDF: http://dnd4.com/wp-content/uploads/2008/05/charactersheet4e.pdf Kan hända att jag kommer att ha en egen bärbar till helgen också då jag hittat en på blocket för 500 som jag ska köpa om den finns kvar. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mera D&D med Ted som DM! | |
| |
|
| |
| Mera D&D med Ted som DM! | |
|