Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Bidrag i Sollefteå

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptymån 20 jun 2011 - 23:25

Tänkte bara informera folket på hur läget ser ut under det närmaste halvåret.

vi har just nu bidrag från sverok (lokalbidrag) och studiecirklar från studiefrämjandet vilket gör att studiefrämjandet betalar våra lokal kostnader utan att vi själva behöver spendera ett öre.

just nu pengar nog att kunna betala hyran till och med decemer månad. totalt ligger det på 2400 (3000kr X 8 månader)

lokal bidraget från sverok ligger på 1200 vilket betalar 50% av den hyra som vi än så länge har skrivit upp oss på. (sverok betalar bara 50% av hyran under det första året, och bara 25% det andra året.) http://www.sverok.se/forening/bidrag/lokalbidrag/ (ska ringa huruvida de menar att det är det första ÅRET vi har lokalen de menar eller om det är tills årsskiftet.)

den andra delen av hyran betalas av de studiecirklar vi har varje månad. just nu har jag skrivit upp föreningen på 3 studiecirklar vilket ska ge ca 2700kr i månaden (ska kontrollera summan så reagera inte för kraftfullt på det)

den summa pengar som inte används av studiefrämjandet för att betala lokalhyran sparas på ett konto hos studiefrämjandet vilket föreningen har tillgång till. detta kommer innebära att vi har ännu mer pengar att använda inom föreningen.

hursomhelst så kommer själva poängen jag ville visa här: Om vi vill att föreningen ska överleva till nästa generation av ungdomar i sollefteå så kommer fler bidrag att behövas.

vi som är med i föreningen kommer för eller senare att försvinna, och halva anledningen till att jag själv skapade den här föreningen var för att jag ville se yngre människor lära sig av äldre.

så med det vill jag bara uppmana alla medlemmar om att söka efter alternativa bidrag som skulle kunna användas senare i framtiden, eller andra förenings stöd som kan tänkas finnas i sollefteå.

Jag vill gärna se den här föreningen fortsätta existera, och jag skulle bli mycket stolt av att kunna komma tillbaka till sollefteå i framtiden för att se att föreeningen finns kvar.
Till överst på sidan Gå ner
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptymån 20 jun 2011 - 23:55

Jag håller med men kom ihåg att föreningens överlevnad bygger inte enbart på lokalen som föreningen är stationerad, utan de medlemmar som föreningen utgörs av. Utan medlemmar finns ingen förening...
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptymån 20 jun 2011 - 23:57

naturligtvis, och jag manar även medlemmarna om att få ännu fler medlemmar till lokalen Razz
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptytis 21 jun 2011 - 7:49

Känns inte riktigt som ni kan det här med att mjölka pengar Razz

för det första finns det en vacker komun att dra pengar från...

Bidrag att snöka från komunen:
Administrations bidrag: (ca 1200:- per år)
Hyresbidrag (ca 8000:- per år)

I övrigt får vill väll en årlig inkomst från sverok på typ 1000:-?

då är vi uppe i 10 200:- Razz
Till överst på sidan Gå ner
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptytis 21 jun 2011 - 9:15

vi behöver 24000 för ett halvår, och vi kommer säkert upp i 30000 nu i det här halvåret
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptytis 21 jun 2011 - 9:24

Men vi kommer behöva mer pengar... det var därför du skrev ditt inlägg vad jag förstord Smile såå dags att börja ansöka helt enkelt?
Till överst på sidan Gå ner
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Emptytis 23 aug 2011 - 0:11

varifrån hade du tänkt?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bidrag i Sollefteå Empty
InläggRubrik: Sv: Bidrag i Sollefteå   Bidrag i Sollefteå Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Bidrag i Sollefteå
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Allmänt-
Hoppa till: