Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

Någon som är intresserad av WHFRPG?

Gå ner 
5 posters

Är du intresserad av WHFRPG?
Ja!
Någon som är intresserad av WHFRPG? Vote_lcap88%Någon som är intresserad av WHFRPG? Vote_rcap
 88% [ 7 ]
Nej!
Någon som är intresserad av WHFRPG? Vote_lcap12%Någon som är intresserad av WHFRPG? Vote_rcap
 12% [ 1 ]
Totalt antal röster : 8

Omröstning stängd

FörfattareMeddelande
Adam
Admin
Adam

Antal inlägg : 389

Någon som är intresserad av WHFRPG? Empty
InläggRubrik: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 11:08

Tänkte kasta upp en tråd om det här så vi kan se hur många som skulle vilja testa det Warhammer Fantasy rollspelet. För jag kan gärna tänka mig att hålla i sessioner men jag vill helst ha tillgång till böcker istället för bara utskrifter. Så tänkte se här om det är många som inte har något emot att vi eventuellt lägger pengar på det senare ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS

Antal inlägg : 498

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 11:19

När man lvlar om han har rätt gear?.. xD tjaa varför inte?
Ted

Ted

Antal inlägg : 264

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 11:50

jag är på, tycker att det värkar som ett nice rollspel med fint system det lilla jag har hört om det.
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 12:40

jag om jag satt olika saker mellan 1-10 skulle jag ge

karatärs uppbyggnad: 2
kombat systemet: 8
levling system: 1
klass och ras systemet: 3
Setting: 9
rollspelande: 7

adam granholm som SL: 10

so en overl på ca 6 Smile ger jag detta rollspel ^^

Senast ändrad av ReverS den tis 21 jun 2011 - 11:42, ändrad totalt 1 gång
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 20:14

ReverS skrev:
När man lvlar om han har rätt gear?.. xD tjaa varför inte?

Nu hängde jag inte med :s
Och tack för 10'an som SL! cheers
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytor 16 jun 2011 - 20:31

Exclamation Men det är sant... det var kul med dig som SL Smile fungerade bra
Poontuz

Poontuz

Antal inlägg : 110

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptylör 18 jun 2011 - 21:51

Har velat spela LÄNGE LÄNGE ^^
Motherbrain42

Motherbrain42

Antal inlägg : 172

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptymån 20 jun 2011 - 21:00

jag är naturligtviss med. håller inte med simons argument till en overall 6a men jaja. baetäm en dag som vi återkommande kan spela på under sommaren så har vi så vi kan spela.
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytis 21 jun 2011 - 11:31

Känner mig för frestad för att inte göra den jag oxå ^^

karatärs uppbyggnad: 8 (efter att ha kollat igenom systemet lite så gillar jag det väldigt mycket, det ger mycket eget tänk och man kan värkligen bygga sin gubbe exakt som man vill)
komat systemet: 6 (ja, inte mycket att säga här Razz)
levling system: 4 (det beror mycket på om man skiter i att man måste ha vissa saker eller inte)
klass och ras systemet: 6 (ras systemet drar ner det lite, men klass systemet tycker jag är helt underbart, gillar ju att göra min egen speciella gubbe. vilket whfrpg är som gjort för)
Setting: 9 (just awesome)
rollspelande: 8 (eftersom att du gör din egen gubbe på ett väldigt unikt sätt så är rollspelande mycket lättare och alla klassar har även inte massa spells som gör att ingen klass käns "speciell")

adam granholm som SL: 10 (just plain awesome, lätt att hålla sig till rollen när man rollspelar men ändå rum för lite lol (inte för mycket lol heller). hålla sig till questet är inge svårt, med det säger inte att man inte kan dra free roaming oxå Very Happy)
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytis 21 jun 2011 - 11:39

Problemet är att man inte gör sin gubbe särskilt unik... du slumpar fram...
Du "skapar" inte karaktär mer än du får den, sätet kanske är unikt men inte själva uppbyggnaden av gubben vilken de är i t.ex. DnD....

Kollade du reglerna verkligen? Om man bortser från att man måste ha gear för att lvla? xD Ja om man bortser från saker är det 10 på alla punkter...

Eget tänk är väll inte riktigt rätt ord när det är slumpen som avgör?

:S eller pratar inte vi om samma rollspel O.o Jag och östholm tänker på vanliga Warhammer fantasy och vi är säker på att man slumpar karaktären.
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytis 21 jun 2011 - 12:25

När jag senast spelade så fick vi själva välja vilken klass vi skulle vara och jag går ju bara efter vilket sätt jag spelade på sist.
Håller med dig om att följer man boken punkt till pricka så är rollspelet väldigt dåligt Razz

Men ändrar man bara lite på reglerna så har det en möjlighet att vara väldigt bra.
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptytis 21 jun 2011 - 12:29

xD jaa men som sagt Smile ändrar man på regler OVS är alla rollspel väldigt bra rollspel (system mässigt)...

Smile Men som jag sagt tidigare många gånger... ett rollspel är aldrig roligare än man gör det... oavsett vad...

^^ men jag står fast vid min overall 6 Smile finns saker jag gillar med spelet finns saker jag ogillar... Smile men overall är det ett helt okey spel ^^
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptyfre 24 jun 2011 - 18:47

Punkterna ni tar fram är mitt i prick enligt mig ^^
Och för er som inte är insatta så är det Simon menar med "man levlar med rätt gear" är för att man måste ha speciell gear för att kunna byta klass. Simon är dock lite ute och cyklar med sin beskrivning Wink Men grejen är att systemet fungerar inte direkt som ditt vanliga RPG, du har varken klasser eller levlar i WHFRPG, utan du "köper" boosts till dina stats för exp'en som du får under äventyren. Sen har du en karriär, ett jobb, inte en klass, som bestämmer vilka skills, talents och boosts du kan köpa. Så för att kunna byta klass måste du ha en viss EQ, t.ex vill du byta från priest till en graverobber så har du antagligen inte grejerna du behöver för att kunna utföra yrket, så du måste skaffa dem innan du kan byta. För karaktärsutvecklande är det här systemet riktigt roligt, faktumet att du började som en "fighter-aktig" klass betyder inte att du inte kan bli präst senare om du känner för det!

Och det där med klassystemet, japp det finns stöd för att man "randomar" fram en hel karaktär, vilket kanske passar vissa personer men självklart så måste man ju inte göra så ^^ Som Simon säger så är det oftast roligast när man har någon house-rule, och det är aldrig roligare än vad man gör det hela till!

Raserna är ju också lite synd med tanke på hur många raser som finns i WH-världen, man har bara tillgång till att köra människa, dvärg, hobbit och alv. Men det är ganska självklart också, detta rollspel har just nu bara stöd för att spela i Imperiet och där är det bara vissa raser som rör sig och håller sig på samma sida. Vet att det finns tilläggsböcker för att kunna köra som Skaven som jag funderat på att låta några testa, men det blir lite mer jobb för mig som SL då jag måste förbereda en hel del som inte redan finns i böckerna åså, vi får se hur det blir! Smile
Poontuz

Poontuz

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptylör 25 jun 2011 - 9:16

Adam to the rescue ^.^
Det var det jag menade simon, bara det att jag förklara dåligt och adam förklara bra ;D
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptylör 25 jun 2011 - 9:45

Indeed!! Indeed!!!
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptylör 25 jun 2011 - 10:42

Tycker att den här diskussionen blev bra för tråden, för om någon som inte vet hur rollspelet fungerar läst igenom allt så kommer denne ha fått en mycket bättre insikt i hur det fungerar Very Happy
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptysön 26 jun 2011 - 1:13

Kanske ytligt... men vi har ju inte direkt gått på regelsystem och hur det fungerar... men man har fått veta ungefär vad som är bra/dåligt xD enligt fourm folket...
Motherbrain42

Motherbrain42

Antal inlägg : 172

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptymån 27 jun 2011 - 12:48

som sagt, intresserad. kasta upp ett datum så ska jag se om jag kan den tiden.
Adam
Admin
Adam

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptymån 27 jun 2011 - 12:56

Vill ju ha tillgång till böcker innan jag kör nästa session Wink Därför denna omröstning för att se hur många som tkr vi kan lägga ned pengar på böckerna! Razz
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Emptymån 27 jun 2011 - 16:20

Alltså... det bara om du brinner för ett rollspel du bör köpa böcker... för ska sanningen fram är det grymt mycket skönare att ha dem i PDF på en dator ^^ men meen Razz

PS ni får aldrig säga till mig att jag sagt detta då jag kommer blåneka!
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Någon som är intresserad av WHFRPG?   Någon som är intresserad av WHFRPG? Empty

Någon som är intresserad av WHFRPG?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tårta någon?
» Någon som ska till föreningslokalen?
» GW inköp. någon annan?
» Någon som vill spela?
» Någon som vill spela warhammer i helgen? (25-26 Nov)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Förslag-
Hoppa till: