Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Hus regler

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Hus regler Empty
InläggRubrik: Hus regler   Hus regler Emptytis 14 jun 2011 - 8:05

Här kommer ett par, enligt mig, bra hus regler för rollspel (DnD):

Allt är en success om ni inte är i kombat eller DM ber er rolla,
EX: Om en RP försöker ljuga för en NPC så kan RP ljuga så mycket han vill om inte och NPC går på det om inte SL säger att RP måste rolla, detta kan bero på att RP säger en väldigt dålig lögn då modifikationer också läggs på, eller att RP inte ser pålitlig ut, eller att NPC vet att RP ljuger ovs.

Claim:
Om DM (eller någon av RP) tycker att spelet går för långsamt i kombat så kan dom claima så man hoppar över allas tur och det blir den som claimades tur, detta är ej rekomederat för RP då de i oftast själ rundor för varndra och detta kan vara farligt för RP i kombat.
Till överst på sidan Gå ner
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Hus regler Empty
InläggRubrik: Sv: Hus regler   Hus regler Emptytis 14 jun 2011 - 8:10

Låter fin fint Smile
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Hus regler Empty
InläggRubrik: Döden?   Hus regler Emptytis 14 jun 2011 - 8:43

:/ tjaa det är bra saker för de tvingar spelarna att vara in karaktär mer :/ och mindre bara göra döda rolls...

Har även en fråga kring deaths i rollspel? Vad tycker folk om det?
Ska det hända då och då att man dör? Eller nästan aldrig?

Jag själv ser sällan att rollpersonen "dör" som ett slut på min kampanj och försöker gärna göra så det går vidare om hela
gruppen skulle dö. Man får dock komma ihåg och att inte gällar alla fall, det har hänt att hela grupper har dött i mina äventyr... Att en gruppmedlem dör är desto vanligare och gör spelet lite mer seriöst, dessutom blir man gladare när man äntligen vinner en kombat och alla överlevde.

Att det går dåligt för RP när de gör dåliga val eller klantar sig på tärning borde inte alltid leda till döden, och jag ser hällre möjligheterna att leda in äventyret på ett annat spår när RP skulle "dö". Det är lite det som är charmen med att vara SL, bygga upp ett äventyr och se hur det går åt ett helt annat håll än man tänkt sig och hur RP löser uppgifter på ett sätt man själv inte alls hade tänkt och hur det helt och hållet skiter i det man tänkt att de ska göra.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Hus regler Empty
InläggRubrik: Sv: Hus regler   Hus regler Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Hus regler
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lajv Regler
» Gräva i gammla stadgar och regler
» Liten turnering med ETC regler Lördag 05 September! - ÄNDINR AV DATUM -

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Rollspel-
Hoppa till: