Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 De Gamla lanen var de bästa

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptymån 6 jun 2011 - 19:15

LAN utan internet! Ett riktigt LAN!

Vi snackar old school, wc3, dota, starcraft, aoe, cs 1.6
på den tiden då lan var riktigt kul då inte alla spel
behövde använda internet för att fungera riktigt...

Ett sådant lan behövs i sommar! Very Happy

eller hur????

king queen jocolor
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptymån 6 jun 2011 - 19:29

Nog ska det bli ett (flera?) LAN alltid. Jag är iaf på att något sådant blir av senare ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytis 7 jun 2011 - 9:45

Klart de ska va utan internet :O
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytis 7 jun 2011 - 16:18

Trollade lite igentligen när jag skrev detta, trodde alla skule flama sönder mig, blev fett glad av all posetiv respons.

Razz helt klart fixa ett medeltida lan i sommar alltså!
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptyons 8 jun 2011 - 8:33

By the way? att bestäma spelen och lagen innan har varit näst intill ett måste för de senate lanen jag anordnat, detta förhindrar allt för mycket diskution under själva "lanet" då väldigt många brukar "baka ur" när vi ska spela spel och istället sitter och spelar single-player spel på lan.... JA jag pratar om er tobbe och johannes.

Så lite förberedning inför lanet tror jag inte skadar, eller vad säger ni?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 9 jun 2011 - 9:58

Hur mycket pengar har ni? Hur ser budgeten ut? Razz vem pratar man med...?
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 9 jun 2011 - 10:56

johannes har all info atm.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 9 jun 2011 - 11:36

Uhm känns som om ordf. borde dela ut arbetet mer så inte han fastnar i att ha all info...
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 9 jun 2011 - 13:08

Personligen så tycker jag verkligen inte att det skadar med att ha lite förberedning inför ett LAN. Som du säger blir det ju väldigt lätt att bara smågrupper vill spela samma sak och många gör annat (spelar singleplayer eller tittar på film) och saker och ting blir generellt lite ostrukturerat. Men man ska ju inte planera för mycket och ha för många regler, då blir det ju bara tråkigt. Men lite skadar ju inte skulle jag tro.

Sen undrar jag varför du undrar om budgeten här? Undrar du om vi kan köpa något till LAN'et eller? Isåfall, vad? ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 9 jun 2011 - 20:14

Se switch tråden Razz där står vad som behövs köpas inför ett lan Very Happy annars... tjaa det är sant att man inte ska planera upp hela lanet Sad men det är sorligt när man måste sitta de två första dagarna på själva lanet och fixa spel åt folk >.< såå mycket bättre om alla har de spel som ska spelas redan...
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptylör 11 jun 2011 - 13:42

Svarade där alldeles nyss!

Mjo, det håller jag med om. Är ju lätt att se till att alla tar hem några vissa spel som vi ska spela mycket innan LAN'et börjar.
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptylör 11 jun 2011 - 15:53

Bra Case Closed!
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptyons 29 jun 2011 - 23:52

Sorry jag vet tråden är stängd. Men ville bara berätta att sist jag var på LAN var över 10 år sen, och då satt alla o körde typ cs, starcraft/warcraft, sen jag helt utanför och konstig och körde The Sims, själv. lol!

Min poäng är: Jag vill gärna gå på ett LAN där jag har vettet att faktiskt spela nåt med andra XD Äger och är hyfsad på CS 1.6, starcraft, starcraft 2, warcraft 3, diablo 2+expansion, age of empires 2+expansion, red alert 2&3, half life1&2, mobile forces,

Så ska ni ha LAN vill jag hemskt gärna vara med! What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 30 jun 2011 - 9:01

Dem spelen som är dem bästa alltså? Wink
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 30 jun 2011 - 12:12

Ja menar du spelen jag räknade upp så Wink
Till överst på sidan Gå ner
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 30 jun 2011 - 15:09

Bara det att man har ju klarat ut diablo 1&2 så många gånger >.<
Men still as fun Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Emptytor 30 jun 2011 - 15:28

Never winter nights <3
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





De Gamla lanen var de bästa Empty
InläggRubrik: Sv: De Gamla lanen var de bästa   De Gamla lanen var de bästa Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
De Gamla lanen var de bästa
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Gamla doctor who, streaming?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: LAN-
Hoppa till: