Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

Karaktär Lista

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
ReverS

ReverS

Antal inlägg : 498

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptyons 1 jun 2011 - 12:12

Skriv hur din karaktär ser ut vad den gör ovs:
Lär folk känna din karaktär posta den här:
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam

Antal inlägg : 389

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptymån 6 jun 2011 - 20:23

Börjar kasta in detaljer om mina karaktärer nu! Börjar med en DnD-karaktär.

Rollspel/Namn/Ras/Klass:
DnD, Kaine, Revenant, Munk.

Bakgrundshistoria:
Jag kastades tillbaka till livet. Utan mening, som ett tomt skal. Redo att fyllas på nytt.
Jag vet inte vem jag var, vad jag uträttat, i mitt förra liv. Jag vet inte hur jag avled. Jag vet inte varför min ande sattes tillbaka på denna jord. Ska man se det som en andra chans, eller en förbannelse? I vilket fall så är Hon min gud nu. Hon kommer att leda mig igenom dimman som fyller mitt sinne.
Jag märkte tidigt mina fallenheter. Med vapen i hand var jag bara klumpig, ett barn som försöker svinga sin faders svärd. Nej, vapen, sköldar, rustningar, de bara sinkar en. Mina nävar och fötter är allt jag behöver. Är det gamla färdigheter som försöker göra sig påminda, försöker tränga sig igenom denna gråa dimma som fyller mig? Eller är det bara denna nya kropp som givits åt mig som försöker visa mig något nytt?
Jag bosatte mig i utkanten av en liten by nära området där jag fötts på nytt. Byborna tog ingen notis om mig, Revenanter är sällsynta men accepterade. Vissa är kanske rädda för mig, pekar ut mig som något onaturligt och omänskligt. Men jag störde inte dem från mitt lilla skjul i utkanten av byn och de störde inte mig. Jag färdades sällan in till byn efter att jag fått tag på några generella förnödenheter och tillgång till skjulet. Mat kunde jag lättsamt få från den närliggande skogen.
En annan sak som jag snart lade märke till var min enorma kapacitet till lugn, tålamod och koncentration. Jag började meditera lika mycket som jag tränade. Mitt sinne var lika blixtsnabbt och skarpt som min kropp. Inte långt efter upptäckte jag en... Kraft inom mig. Psionisk energi fyllde hela min varelse. Detta var grunden till mina färdigheter. Detta gjorde mina sinnen skarpa och snabba.
Men jag kände mig inte tillfreds och en känsla av olust slog rot i mig. En känsla som jag haft från första början men som gjorde sig påmind igen. Snart blev jag rastlös och började ifrågasätta min tillvaro. Jag kunde inte ha fått den här chansen för att sitta i skogen tills detta skal som formats åt mig ruttnar bort. Men samtidigt så har Hon inte gett mig några tecken om vad jag är menad att göra.
Jag samlade mina saker och bommade igen skjulet, sedan gav jag mig av, utan mål och utan mening.

Medan andra försöker fly sitt öde, söker jag desperat efter mitt.

Personlighet:
Lite tystlåten. Rastlös och tar gärna till handling om ingen annan tar initiativet. Ser till att saker och ting blir gjorda.

Utseende:
Vitgrå hy och röda pupiller med mörk iris/senhinna(som alla revenanter). Kort rufsigt/ovårdat hår som inte är i vägen när man rör sig. Runt 175-180 lång och väger cirka 90kg. Till synes 20-25'ish år gammal, Kaine vet inte själv då han är en revenant.

Speciella särdrag:
Har för tillfället full kontroll över en skäggig djävul vid namn Barbazu.
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 7:20

älskar att en "devine" spelas av en Revenant!
Adam
Admin
Adam

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 9:57

Jag som är korkad eller, fattar inte vad du menade med det där xD Embarassed
ReverS

ReverS

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 11:13

Heheh xD jag kanske utröck mig dåligt, men din ras som är en odöd varelse... spelar en devine class... är inte det som att vara water elemental och spela fire wizard?
Adam
Admin
Adam

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 14:00

Nu fattar jag vad du menade xD Men är munkar en "divine" klass? Deras kraft är väl psionic? Surprised
ReverS

ReverS

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 16:10

OBS nu kan jag failet väldigt mycket... Razz måste kollas upp! Ja det är sant Smile dom använder pisonic ... men det tillber eller tilltalar en eller flera guder xD ... Smile sorry simon failed the rules...once more
Adam
Admin
Adam

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 19:51

Sen kommer ju även en revenant till eftersom att dödsguden the Raven Queen tycker att själen ska leva istället för att vistas i dödsriket, så hon skapar en ny kropp åt dem och skickar tillbaka dem till de levandes värld. Ser inte felet att spela en divine klass om personen i fråga bara lever på grund av att en gud satte tillbaka dem på jorden Wink
ReverS

ReverS

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Emptytor 16 jun 2011 - 20:29

<3 hahaha gudomligt!
Sponsored content

Karaktär Lista Empty
InläggRubrik: Sv: Karaktär Lista   Karaktär Lista Empty