Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Motherbrain42

Motherbrain42


Antal inlägg : 172
Join date : 11-03-11
Age : 31
Ort : sollefteå

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptylör 31 dec 2011 - 15:30

Styrelsemöte SFRF 17/12-11
Närvarande: Mikael Johansson, Jakob Granholm, Viktor Hällholm, Eric Pettersson, Per-erik Jonsson, Johannes Skarin, Emil Hansson.
Mötet öppnas 12:40.

Ordförande Johannes Skarin, sekreterare Mikael Johansson, justerare Eric Pettersson och Viktor Hällholm.

- Johannes och Pontus har spridit flyers.

- Jakob ska på LAN och ev. rekrytera medlemmar. 6/1-8/1-12.

- Ny styrelse med 3 ordinarie ordf. kassör, sekreterare, +2 stabila styrelseledamöter.

Diskuterar möjliga alternativa inkomster. Som det ser ut är vi oberoende till Maj 2012.

- "Lokalansvarig" som ansvarar över nycklar och städning i lokalen. Vi ska ha 3 nycklar, 1 ska lokalansvarig alltid ha, 2 som är ute i rotation, men lokalansvarig ska alltid veta vilka som har dessa nycklar.

- Tryckfel på banderollen. Vi ska uppvisa kvitto och få korrigerat. Vi ska få fram T-shirts.

- Materialinventering. Strukturering av hyllor. Begränsning av utrymmena på hyllor.

Liten avgift för sitt utrymme. Lokalansvarig ser över att allt följs och ser bra ut.

- Höja medlemsavgiften från 50kr till 100kr.

- Hur ska vi få folk att stanna? Bredare utbud av aktiviteter och spel kortlekar och brädspel som ägs av föreningen så alla kan vara med närsomhelst.

- Införa kalendarium där mål sätts upp månadsvis och checkas av av styrelsen.

- Aktivetetsansvariga som planerar och genomför regelbundna aktiviteter på
veckovis/månadsvis basis.

- Vi möblerar om och städar efter mötets avslutande.

- Mer struktur på forumet.

- Kontinutet på aktiviteter, styrelsemöten och städning.

- Mötet avslutas 14:00.
Sekreterare Mikael Jonhansson
Justerare
Eric Pettersson Viktor Hällholm


Årsmöte under januari alternativ i början av Februari. då beslut gällande frågorna skall tas.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptymån 2 jan 2012 - 18:09

Ledsen att klaga med:
- Ny styrelse med 3 ordinarie ordf. kassör, sekreterare, +2 stabila styrelseledamöter.
Har ni ingen rätt att välja... sorri men det är inget ni får bestämma om utan måste bestämmas på årsmötet av medlemmarna (då styrelsen ej har rösträtt) enligt sveroks stadgar.
- Hur ska vi få folk att stanna? Bredare utbud av aktiviteter och spel kortlekar och brädspel som ägs av föreningen så alla kan vara med närsomhelst.
Haha kanske skippa höja medlemsavgiften, finns andra ställen att hämta pengar ifrån. Bredare utbud av aktiviteter... kanske ska vi... lajva eller spela rollspel?
(Dum fråga men varför tar ni inte upp frågor som ställs på forumet på mötena, måste man skicka in motioner eller???)
- Materialinventering. Strukturering av hyllor. Begränsning av utrymmena på hyllor.
Liten avgift för sitt utrymme. Lokalansvarig ser över att allt följs och ser bra ut.

*fniss* ska ni ta avgift för att folk vill ha sina saker där? Är vi i behov av pengar? Eller va? :S


En liten sak till.... För att ett styrelsemöte ska vara berättigade att ta beslut måste 50% av styrelsen komma på mötet eller skicka en suppleang (Om ni har godkända sådana vid förra årsmötet) Enligt Forumet består styrelsen av:

Styrelsen består just nu av:
Ordförande - Johannes Skarin
Vice Ordförande - Per-Erik Johnsson
Admin/Sekreterare - Adam Granholm
Admin/Ledamot - André Westman
Ledamot - Jakob Granholm
Ledamot - Ted Frid
Ledamot - Jimmy Dahlgren
Kassör- Eric Petterson
Vice Sekreterare - Johannes Lind

Närvarande på detta möte:
?Mikael Johansson
(Ledamot) Jakob Granholm
?Viktor Hällholm
(Kassör) Eric Pettersson
(Vice ordf) Per-erik Jonsson
(Ordf) Johannes Skarin
?Emil Hansson.

4 av 9.... uhm... känns lite väl... felaktigt va?... xD haha tror man kan fixa det genom att skicka runt protokollet och låta de övriga (tills ni kommer över 50% spärren) skriva under... men tror ändå inte det är helt okey att göra så.... Helst ska alla komma ... aja... tror ingen bryr sig om vad jag säger... men detta är inte rätt mot de medlemmar som satt er där ni är idag...
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptymån 2 jan 2012 - 23:14

Motherbrain42 skrev:
Årsmöte under januari alternativ i början av Februari. då beslut gällande frågorna skall tas.

Inga beslut är tagna överhuvudtaget, Simon. Det där var brainstorming inför årsmötet och listan som står här är saker vi ska ta upp under årsmötet.

Sen har idén med hyra för hyllplats kommit fram då vi nog inte kommer att kunna ha plats för allas grejer så de som vill ha saker i lokalen för betala för den.

Och jag vet inte varför folk envisades med att kalla det för årsmöte eller styrelsemöte då det bara skulle vara ett möte för alla intresserade att brainstorma inför årsmötet som kommer i januari.
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptymån 2 jan 2012 - 23:20

och sen simon så skulle du kunna "cut the crap" då ger abra dåliga peakar inser du inte att dem som kommer är dom få som fortfarande är aktiva och villiga (med vissa undantag på folk som absolut inte kunnde komma) så all heder till dom som kämpar Exclamation
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptytis 3 jan 2012 - 19:10

Förlåt men ser inget fel att följa reglerna...

Tack för informationen Adam det framgår inte av rapporten (Kändes som det var för seriöst för att inte vara endast ett möte)

Om personer som sitter i styrelsen inte är aktiva eller villiga be dem genast avgå från styrelsen då de tar upp platser och sabbar för de som fortfarande försöker driva. "Cut the crap" tjaa klart jag kunde göra bara hålla käft och låta styrelsen (eller vilka det nu är) styra, att inte vilja förändra, att inte se kritiskt på en styrelse de är i min mening fel, all heder till dom som kämpar... vilka är dom? De som försöker förändra eller då som har makten?

Nää men allvarligt ska ni spela, spela enligt reglerna och gnäll inte när man kommer med kritik.
Styrelsen gör ett bra jobb det gör ni men ibland undrar man hur ni tänker... Bättre att jag säger åt er än att ni får någon kontrollant efter er... xD aja om ni anser att det jag säger angående mötena är oviktiga ska jag genast sluta och ta bort mina posts ...

(En annan sak är väldigt fult av er är att säga saker som "Cut the crap" då ni själv sitter i styrelsen... försök vara mer profisionell och låt andra medlemmar säga åt mig att hålla käft istället för att styrelsen säger det.... -.- De som har makten får ifrågasättas så är det bara....)
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptyons 4 jan 2012 - 0:52

uppfattningen jag får av vad du skriver ( dina peakar och kritik) är att du är så "le" liksom visst är det bra saker du skriver till och från men du kan liksom se lite utan för lådan du med och kanske skita i nån peak ? som kanske är lite onödig
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptytor 5 jan 2012 - 15:23

Förstår ... tror jag... är det något särskilt som du vill censurera? Smile jag tar bort det genast om det är så....
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptytor 5 jan 2012 - 16:21

nej nej det som är gjort är gjort nu blickar vi framåt , asså du skriver mycket bra saker men det finns viss små saker som du kan lämna ute men som sagt jag det är ju bara vad jag tycker så
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Emptyfre 6 jan 2012 - 13:08

mmm förstår och ska tänka på det i fortsättningen.... .... ....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty
InläggRubrik: Sv: Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11   Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11 Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Styrelsemöte-rapport 17/12 - 11
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Allmänt-
Hoppa till: