Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

Whats up med tärningar?

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
ReverS

ReverS

Antal inlägg : 498

Whats up med tärningar? Empty
InläggRubrik: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 13:08

Seriöst när man sitter på sitt sommarjobb och inget händer går tankarna runt, whats up med tärningar...

Jag vet inte hur religiösa ni är med era tärningar men jag är helt säker på att vi har mer eller mindre en kult kring det där med tärningar. Jag har läst sannolikhetslära som säger att det är slumpen som avgör vad tärningen visar, dock vi troende rollspelare vet bättre vi har alla våra egna idéer om tärningarna funkar och våra egna knep för att slå dom.

Det vanligaste exemplet jag varit med om är tron på posetiv enegeri som sker när man låter tärningen va och man slagit många låga slag med den, sitter man och dö slår den går den posetive energin ut och tärningen blir dålig ännu ett slag eller två. Det är också vanligt att man tror att den posetive energin försvinner om någon annan spelare skulle ta eller snudda vid tärningen.

En annan sak är det där med att vissa tärningar slår högt andra lågt, vet att andre gillade att byta tärningar beroende på om vi spelade star wars eller DoD (de ena slår man högt i det andra lågt i)...

Jag själv försöker alltid slå underarms slag då vet tärningen att det är ett seriöst slag, jag vänder också ettan uppåt i tron att den då kommer hamna underest... xD haha fan vad man är tärnings religös... Smile hur gör ni för att rolla era tärningar? Jag är nästan helt säker på att alla har olika sätt i alla fall om ni rollat ett tag... xD
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan

Antal inlägg : 202

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 13:34

Jag är ingen inbiten rollspelare som jag antar andra är i denna förening, än iaf. (Men är på god väg att bli tongue .) Så jag slår tärningen fortf typ som om jag spear TP (Trivial Pursuit) eller Monopol alien Men jag kan slå vad om att även jag kommer komma på ett sätt att slå high rollers. Iaf hoppas jag det för min DND karaktär är en epic fail paladin på grund av alla mina ettor och tvåor >_< Rullar intimidate mot en zombie smed, slår ett, zombien intimidatar tilbaka -_- Slår alltid lägst initiativ så till o med level 1 kultister med 1hp får slå före mig.. Då är det fan illa T_T
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 16:59

hahahaha stackarn!
Mikey Khan

Mikey Khan

Antal inlägg : 202

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 17:06

Och varje gång jag slog perception när jag spela med Ted så slog jag alltid så lågt så jag såg bara stenar T_T Till o med när jag var i ett hus What a Face Det blev som en norm. *alla andra rullar* dadadada! *får nåt slags föremål eller ser nåt viktigt*. *jag rullar* Meh! En sten.. och vi är i en grotta.. (Adams munk upptäckte blodskrifter på väggarna. Damn low light vision och OP passive perception >_<)
Emil

Emil

Antal inlägg : 91

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 17:23

jag står lite kluven.

ibland anser jag att en liten grupp tärningar som nyligen slagit mycket bättre än vad dom "borde" ha gjort, om man utgår ifrån ren sannolikhet, har förbrukat sin tur och om de används mycket snart igen kommer att slå precis tvärtemot vad man behöver, eller bara tvärtemot vad de nyss slog.
(vilket liknar simons ide om positiv energi som kan förbrukas.)

Men ibland bevisar dom att de tärningar som nyss slog högt vill fortsätta att landa på den högre halvan (4-6), och vise versa för de låga.
(detta bevisar Eric's röda demon tärningar om och om igen!!...)

så mina val av tärningar i warhammer spelandet pendlar lite mellan dessa två smått vidskepliga idéerna. Det jobbiga är när man velar mellan de båda tankesätten vid "val" av tärningar inför slag som kan vara avgörande för ett helt spel Razz
ReverS

ReverS

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Emptymån 25 jul 2011 - 17:57

Hahaha så jävla sant!
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Whats up med tärningar?   Whats up med tärningar? Empty

Whats up med tärningar?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Rollspel-
Hoppa till: