Seriöst när man sitter på sitt sommarjobb och inget händer går tankarna runt, whats up med tärningar...
Jag vet inte hur religiösa ni är med era tärningar men jag är helt säker på att vi har mer eller mindre en kult kring det där med tärningar. Jag har läst sannolikhetslära som säger att det är slumpen som avgör vad tärningen visar, dock vi troende rollspelare vet bättre vi har alla våra egna idéer om tärningarna funkar och våra egna knep för att slå dom.
Det vanligaste exemplet jag varit med om är tron på posetiv enegeri som sker när man låter tärningen va och man slagit många låga slag med den, sitter man och dö slår den går den posetive energin ut och tärningen blir dålig ännu ett slag eller två. Det är också vanligt att man tror att den posetive energin försvinner om någon annan spelare skulle ta eller snudda vid tärningen.
En annan sak är det där med att vissa tärningar slår högt andra lågt, vet att andre gillade att byta tärningar beroende på om vi spelade star wars eller DoD (de ena slår man högt i det andra lågt i)...
Jag själv försöker alltid slå underarms slag då vet tärningen att det är ett seriöst slag, jag vänder också ettan uppåt i tron att den då kommer hamna underest... xD haha fan vad man är tärnings religös...
hur gör ni för att rolla era tärningar? Jag är nästan helt säker på att alla har olika sätt i alla fall om ni rollat ett tag... xD