Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Världen som vi ska spela i

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Johannes_lind

Johannes_lind


Antal inlägg : 5
Join date : 11-03-31
Age : 32
Ort : sollefteå

Världen som vi ska spela i Empty
InläggRubrik: Världen som vi ska spela i   Världen som vi ska spela i Emptytis 28 jun 2011 - 1:33

jag tänkte att vi som har med lajvet att göra borde sätta oss ner och börja skapa en spel värld. jag satt och kollade på lite andra sidor som hade med lajv att göra och dom som har "organiserade" lajv har även en spel värld. jag och André craftade lite på den men det behövs mer. jag vet inte riktigt hur mycket André har kommit på men jag vill iaf att vi jobbar på det allesammans och när vi lajvare väl är där så kanske vi hinner work worka lite. men världen är viktig om vi ska veta hur vi ska agera för då kan man ju få reda på vad dom olika folken tycker om varandra och vad dom har för idial och åsikter. att utgå ifrån så.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Världen som vi ska spela i Empty
InläggRubrik: Sv: Världen som vi ska spela i   Världen som vi ska spela i Emptytis 28 jun 2011 - 8:26

^^ exakt... vi som ska lajva kommer behöva veta om kultur, religioner, om det finns alver ect. Annars gör lajvare en massa antagande som kan bli svåra.....

Särskilt om man har knepiga roller så som präst Razz Thrust me Ive been there....
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Världen som vi ska spela i Empty
InläggRubrik: Sv: Världen som vi ska spela i   Världen som vi ska spela i Emptytis 28 jun 2011 - 18:42

Ni behöver ju inte heller få till det att alla kan mötas på lokalen eller något sådant för att diskutera om hur världen ska byggas upp, ni kan ju också använda denna tråd till det Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Världen som vi ska spela i Empty
InläggRubrik: Sv: Världen som vi ska spela i   Världen som vi ska spela i Emptytis 28 jun 2011 - 20:09

låter som en väldigt bra plan! Forum FTW!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Världen som vi ska spela i Empty
InläggRubrik: Sv: Världen som vi ska spela i   Världen som vi ska spela i Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Världen som vi ska spela i
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Lär er spela Warhammer 40.000
» vill spela
» Spela 2500pts Torsdag 7/7 ?
» Någon som vill spela?
» Någon som vill spela warhammer i helgen? (25-26 Nov)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Lajv-
Hoppa till: