Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Angående TV i lokalen

Gå ner 
+5
BlodigaEric
luffredd
Ted
ReverS
Adam
9 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa

Ska vi ha kvar TV'en?
Ja!
Angående TV i lokalen Vote_lcap69%Angående TV i lokalen Vote_rcap
 69% [ 11 ]
Nej!
Angående TV i lokalen Vote_lcap31%Angående TV i lokalen Vote_rcap
 31% [ 5 ]
Totalt antal röster : 16
 

FörfattareMeddelande
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 20:13

Då det är lite blandade känslor om vi ska ha eller inte ska ha en TV i lokalen så blir det bäst om vi kastar upp en tråd om det här så kan vi snabbt ta reda på vad vi ska göra. Skriv gärna några anledningar till varför ni vill ha den/inte vill ha den där istället för att bara rösta!
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 20:29

Skaffa flera!
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 20:48

alltid bra att ha en TV, t.ex för folk som sover över i lokalen så har dom nått att göra när dom är själva? eller folk som kommer tidigt och sitter ensam länge? typ som jag som i morgon kommer att vara inne redan 07:45 för att lira D%D vid typ 4...
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 20:54

tycker vi ska ta bort tvn för att den tar plats som vi kan använda till bättre saker och hur ofta tror ni vi kommer använda den? vid nån filmkväll kanske men då kan man ju ta med en dator och titta på. tv-spel får ni spela hemma.


ted vi bestämde idag att man inte får sova över i lokalen. sova får du göra hos puja, mig eller någon annan som har en säng över Smile
Till överst på sidan Gå ner
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 21:10

Håller med Fredrik på den här frågan faktiskt...
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 22:22

har läst protokollet fredrik, och det står event, så misstänker att om vi har planer som sträker sig över flera dagar, t.ex rollspel så är det ok, eller har jag missförstått så att det bara gäller stora event som lanen och liknande?
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytor 16 jun 2011 - 22:34

tror att du har fattat det rätt.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptyfre 17 jun 2011 - 8:16

Förstår inte varför vi inte skulle vilja ha en tv? LOL kostar den mycket?
Tar den för mycket plats? Vad är felet med den? Och det finns alltid någon gång man behöver en tv >Razz
visa en score board för Warhammer turneringar är en sak den kan vara bra för?
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptyfre 17 jun 2011 - 9:13

ReverS skrev:

visa en score board för Warhammer turneringar är en sak den kan vara bra för?
använd datorn istället
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptyfre 17 jun 2011 - 12:00

... jaa men koppla datorn till tv? är inte tv:n större än skärmen????
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptyfre 17 jun 2011 - 14:18

luffredd skrev:
tycker vi ska ta bort tvn för att den tar plats som vi kan använda till bättre saker och hur ofta tror ni vi kommer använda den? vid nån filmkväll kanske men då kan man ju ta med en dator och titta på. tv-spel får ni spela hemma.


ted vi bestämde idag att man inte får sova över i lokalen. sova får du göra hos puja, mig eller någon annan som har en säng över Smile

Jag är lat, men eftersom jag håller med Fredrik så quotar jag han. Sleep
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 9:16

Frågan är väl då vad hade ni tänkt ska stå där istället för tv'en? Jag bryr mig inte så mycket men jag ser inte riktigt varför den borde åka.. Håller med Ted att den passar bra när folk kommit till lokalen tidigt och är ensamma samt för dem som ska sova där under event och liknande, kanske köra igång en film innan man går och lägger sig.
Ingen kommer ju till lokalen för att sätta sig där och se på film eller spela tv-spel.. Den agerar ju bara "utifall att".
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: jo men   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 11:34

jo men adam det låter bra det ni säger men jag tror att folk vill hålla kvar föreningen som ett ställe där man inte ska sitta vid en tv man ska vara lite mer social + fler har röstat för att den ska bort
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 11:45

Det är svårt att vara social om man är där ensam?
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 14:08

Röstningen är inte över än Jakob ^^
Nemen skulle gärna ha lite fler riktiga argument för varför den inte kan vara kvar. För ingen har ju direkt gått till lokalen för att använda tv'en och eller spela tv-spel, ser inte varför det skulle hända heller. Håller med Ted att den är bra att ha när folk är där tidigt och bara ska vänta på att andra kommer dit.

Sen är den ju verkligen inte ivägen heller Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 14:14

Och om folk vi att gå till lokalen för att se en film tillsammans... tycker jag det är helt okey att gära det...
eller?.. om ni säger att den distraherar... så är det inte tv:n det är fel på utan folket som är där...
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 15:09

Haha, exakt! cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 21:42

Asså, fattar inte vad folk som har röstat emot har för argument...

först å främst är det en bra sak att ha där tex om man spelar rollspel i 3dagar, efter 1 hel dag är man lite små seg.
Då är det ett väldigt bra sätt att göra något annat för att få tänka på annat.

Vi ska väll vara öppen för allt? varför ska vi neka tv-spel/film bara för att det... ja, jag vet inte varför?

Sen hadde jag, andre, johannes och lind (?) JÄVLIGT roligt att spela massa olika spel, det är ju inte som att man är EN person som spelar.
Är det mer än en som vill spela så får man spela ett spel som båda kan spela.

Då kan man ju tänka samma sak om dator, eftersom att vi har internet där så kan det ju vara ett väldigt stort störelsemoment då folk gärna vill kolla facebook eller liknande. Men jag tycker ändå att vi ska ha kvar datorer där efterson att det är bra till väldigt mycket där.


Varför menar folk att vi ska ta bort den?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 22:30

jaaa jag håller med! Smile säg nu ni som är emot?
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 22:32

för dom ser ingen nytta med den än för dom har inte varit där ensama så mycket, eller så har dom bara varit insatta på att göra en grej och gjort det istället? Vet inte hur du har upplevt det pontus då du har haft din dator med dig, men när jag har varit ensam där så har det varit as tråkigt och långsamt, och det kommer att hända fler än mig det är jag säker på.

Tycker deffinitift att tvn ska stanna. men folk som använder den ska ju respektera dom runt om, t.ex om folk säger åt en att sänka så är det bara att göra det och inte snacka om det. Samma sak är det ju med datorerna, eller om vi bara är fett högljudda där i allmänhet. vi är en nörd förening, inte en analog förening som avskyr technologi och därrför spelar spel utanför datorn och tvn, eller har jag fel?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptylör 18 jun 2011 - 22:38

totally agree.... -.-... kan man få veta vilka som röstade nej?
Till överst på sidan Gå ner
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptymån 20 jun 2011 - 12:35

Hallå, någon där?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptymån 20 jun 2011 - 13:12

Jaa Very Happy hejsan simon alltid inne ^^ hehe
Till överst på sidan Gå ner
luffredd

luffredd


Antal inlägg : 201
Join date : 11-03-04
Age : 32
Ort : Sollefteå

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptymån 20 jun 2011 - 20:05

här är jag. och som svar på simons fråga jag är en av dem
Till överst på sidan Gå ner
Poontuz

Poontuz


Antal inlägg : 110
Join date : 11-03-09
Age : 33
Ort : Skogen

Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Emptytis 21 jun 2011 - 11:23

Och varför var det du ville ta bort tv? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Angående TV i lokalen Empty
InläggRubrik: Sv: Angående TV i lokalen   Angående TV i lokalen Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Angående TV i lokalen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Förslag-
Hoppa till: