Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökMedlemslistaAnvändargrupperBli medlemLogga in

Dela

Årsmötet i Janurai???

Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Mikey Khan

Mikey Khan

Antal inlägg : 202

Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyfre 16 mar 2012 - 15:35

Ett protokoll från mötet (om det blev nåt) skulle vara nice Wink
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil
Motherbrain42

Motherbrain42

Antal inlägg : 172

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 18 mar 2012 - 12:13

kommer inom kort
Användarens profil
Steffe

Antal inlägg : 36

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 18 mar 2012 - 17:59

Också. vi kanske måste ha ett möte snart för att diskutera framtiden i lokalen pga ny ägare, eller om det postas på forumet.
Användarens profil
jakqb

jakqb

Antal inlägg : 246

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 1 apr 2012 - 10:48

Hur blir det med protokollet ???
Användarens profil
Mikey Khan

Mikey Khan

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyfre 6 apr 2012 - 10:54

Eftersom det verkar ta tid att få upp ett protokoll så tänkte jag kort rapportera det jag hörde från Eric när jag träffa på han häromdan. Han jobbar på Nipvallen pizzerian Very Happy

Så nu får vi se om jag kommer ihåg rätt med..

Styrelsen efter årsmötet:
Ordförande - Eric
Sekreterare - Johannes
Kassör - Dre

Lokalansvarig utsågs Fredrik.

Föreningen kommer hålla öppet hus nästa vecka 11-13 April. Så många som möjligt är mer än välkomna att hjälpa till med detta!

Vi kommer hålla öppet hus en gång till senare, men de datumen kommer jag inte ihåg tongue

Bättre än inget till protollet publiceras tänkte jag.
Användarens profil
jakqb

jakqb

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyfre 6 apr 2012 - 13:39

har vi reklamerat det öppna huset så att folk vet att vi har öppet hus??
Användarens profil
Mikey Khan

Mikey Khan

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyfre 6 apr 2012 - 15:15

Enligt Eric ska affischer ha satts upp på skolor och på stan. Jag tycker man även ska ha gått ut med annonser i tidningen och Sollefteåbladet. Men det kanske redan är ordnat det med.
Användarens profil
jakqb

jakqb

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptylör 7 apr 2012 - 16:20

ok låter bra
Användarens profil
luffredd

luffredd

Antal inlägg : 201

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 8 apr 2012 - 10:40

allt ser bra ut utom att det är emil som blev kassör Very Happy
Användarens profil
Mikey Khan

Mikey Khan

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 8 apr 2012 - 14:00

Så var det! Tack för att du rättar mig Fredrik! Very Happy
Användarens profil
Steffe

Antal inlägg : 36

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptysön 8 apr 2012 - 19:33

Jag undrar, mellan vilka tider kommer vi att ha öppet hus? tänker, det är nog best om man kommer dit en dag i förväg och städar innan det kommer folk.
Jag kommer att dyka upp på öppet hus, minst en av dagarna. men säg till om ni vill ha hjälp med städning dagen före, eller timmarna före.
Det är ju Fredrik som står i läder och piska för att motivera oss Twisted Evil
Användarens profil
Mikey Khan

Mikey Khan

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptymån 9 apr 2012 - 10:52

Thanks for disturbing pictures in my mind Steffe..
Användarens profil
Adam
Admin
Adam

Antal inlägg : 389

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptytis 10 apr 2012 - 11:00

Jag uppdaterade "Ledningen" i portalen med informationen jag fick här, jag har inte fått någon annan information så alla personer som står där kan vara fel förutom dessa 3 som ni skrev här.

Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptytis 10 apr 2012 - 16:51

här kommer protokollet för senaste mötet från 10/3. anledning till förseningen var för att jag ville få in revisionen i protokollet, men det är tydligen en massa problem med den så vi kommer få ha ett extra årsmöte där vi går igenom förra styrelsens ansvarsfrihet och den framtida budgeten. försökte snygga till det så det skulle bli enklare. men men. (adam eller andré, tar ni och lägger detta i en separat tråd så alla ser). den nya styrelsen är vald. så till nästa årsmöte tas ansvarsfriheten upp för den tidigare styrelsen och sedan kan vi fortsätta framåt. men den nya styrelsen är alltså i kraft.

Mötet öppnas 12:22

• Johannes är ordförande.

• Fredrik är sekreterare.

• Justerare är Emil & Eric.

• Eric läser upp ekonomiskberättelsen.

• Revisorernasberättelse är inte klar. Revisionsberättlese kommer godkännas på senare styrelsemöte.
• Ansvarsfrihetför styrelsen tas upp på nästa möte.

* ansvarsfrihet för kassör tas upp på nästa möte.

• Johannes läser upp saker som bestämts på tidigare möte.

• Årets Verksamhetsplan:

Onsdagar och Lördagar är kortspels dagar
Fredagar och Söndagar är figurspels dagar

Lokalansvarig ska ha en egen tråd/del på forumet där han/hon skriver upp tider som lokalen är bokad. Medlemmar kontaktar den lokalansvariga för att boka tid för aktiviteter.

Vi ska ha en ”Alpha male” till varje stor aktivitet (kortspel & figurspel) som ser till att aktiviteten inte dör ut.

Vi ska sätta upp WH/YGO/MtG affischer i skyltfönstret.

Vi ska ha öppet hus ett par söndagar varje månad. Den första blir under påsklovet.

• Budget: vi höjer medlemsavgiften till 150kr.

• Årets Styrelse:
Ordförande: Eric P
Sekreterare: Johannes S
Kassör: Emil H

• Revisor: Kicki

• Valberedare: Ingen

• Lokalansvarig: Fredrik S
Ansvar för: nycklar, pusha på städning, bokning av lokal, hålla koll på antal medlemmar och om de betalat, kiosk.

• Alphafigurspel: Eric P
• Alphakortspel: Fredrik S

• Övrigt

Fixa en liten kiosk med tex läsk, enkel mat

Ted berättar om ett nytt intressant kortspel som heter Summoner Wars som han tycker vi borde köpa in.

Eric köper Warhammer färg för att måla föreningens armé och terräng.

Fredrik ska ta kontakt med nya hyresvärden Jan Westman för att fråga om vi får göra en till nyckel.

Ted ska kontakta sin mammas kusin om hjälp med forumet.

• Mötet avslutas 13:43
Användarens profil
Mikey Khan

Mikey Khan

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyons 11 apr 2012 - 6:22

Får jag ha några synpunkter? Skriv gärna ut alla närvarande på mötet. Styrelsen är jag rätt säker får inte bara bestå av ordförande, sekreterare och kassör. Utan man måste även ha minst 2 till styrelseledamöter. Sen tycker jag ansvaret blev lite ojämnt fördelat. Jag kan tänka mig att det faktiskt bara var Eric och Fredrik som satt och tog på sig saker att göra. Men övriga medlemmar, som var närvarande på mötet menar jag, är också kapabla människor. Sen rollen som lokalansvarig tycker jag borde läggas på ett team av 2 pers och inte bara 1. Som verksamheten är nu är det nog ok, men tänk om verksamheten skulle få snurr och det blir bokningar för nästan varje kväll i veckan. Jag ser framför mig hur det kommer bli massa dubbelbokningar o diskussioner om distribution av hyllplatser o.s.v. Har man 2 pers som har god kontakt med varandra skulle det flyta på mycket bättre.
Idén med alfahannar och aktivitetsdagar för de stora aktiviteterna är jättebra! Men rollspel då? Går det under figurspel? Isf varför heter föreningen Sollefteå Figur och ROLLSPELS Förening? Den heter inte Sollefteå Figur och Kortspels Förening.. En alfahanne och iaf en dags aktivitet för rollspel också är inte mer än rätt. Jag säger inte att jag själv är beredd på att ta på mig nån roll som nån alfahanne, för jag tror själv inte på idén alls om jag ska vara ärlig. Idén är bra, men kommer inte funka i praktiken. Har inget bättre förslag så jag ska inte säga nåt.
Användarens profil
jakqb

jakqb

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyons 11 apr 2012 - 22:20

instämmer med Micke
Användarens profil
Motherbrain42

Motherbrain42

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Emptyons 25 apr 2012 - 13:15

det behöver inte vara fler än tre i styrelsen, och det fanns inte så mycket intresse från andra människor att göra saker. problemet med en för stor styrelse är att det blir svårare att få fram bestämelser

sedan är alfahannar till för att dra igång saker på föreningen. men vi får helt enkelt se hur det går. ;P
Användarens profil
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Årsmötet i Janurai???   Årsmötet i Janurai??? - Sida 2 Empty

Årsmötet i Janurai???
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Allmänt-
Hoppa till: