Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Start för brädspel!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptytis 29 nov 2011 - 11:09

Nu tänkte jag att det var dags för SFRF:s medlemmar att börja med brädspel!
Jag kommer ta och köpa ett, kolla intresset hos medlemmarna och möjligtvis köpa in fler.


De brädspel jag hade tänkte att börja med är en av tre stycken. Jag har inte bestämt mig dock så jag tänkte att ni kan hjälpa mig att bestämma vilken av spelen jag ska inhandla. Dessa är:

Frag - Det är kort och gott ett FPS i brädspelsformat som jag tycker låter spännande.

Talisman - Ett brädspel med inslag av äventyr och rollspel

Chaos in the Old World - Spelet utspelar sig i klassiska Warhammer Fantasy-världen och cirkulerar kring de fyra demon gudarna och deras kamp att få övertag över varandra.


Ta och uttryck era åsikter nu.
Jag vill inte ha åsikter av folk som inte har intresse eller ha tid att spela dessa.
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptytis 29 nov 2011 - 12:00

Cool! Jag har DnD brädspelsversion och All things zombies Very Happy Säg till när det är folk i lokalen och lirar nåt av dina (eller intresserade att spela nåt av mina) så kommer jag! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptytis 29 nov 2011 - 16:29

MER BRÄDSPEL <333
Till överst på sidan Gå ner
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptytis 29 nov 2011 - 23:30

Bra att man läser ordentligt tongue Jag röstar på att du köper Talisman eller Chaos in the Old World Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Dre

Dre


Antal inlägg : 120
Join date : 11-02-24
Age : 33

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptyons 30 nov 2011 - 15:50

haha jag e på vadsomhellst Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
BlodigaEric

BlodigaEric


Antal inlägg : 133
Join date : 11-03-03
Age : 33
Ort : Soooooollefteå

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptysön 4 dec 2011 - 12:08

Super kväll igår med DnD brädspelet! Det var hel kul och kan se det bli ännu roligare med expansioner.
Till överst på sidan Gå ner
http://krigetstrummor.blogspot.com
Mikey Khan

Mikey Khan


Antal inlägg : 202
Join date : 11-06-23
Age : 38
Ort : Sollefteå

Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Emptymån 5 dec 2011 - 12:29

Hur kul somhelst! Vi får samlas för fler sessioner för vi har typ 9 adventures kvar Very Happy Sen tror jag man kan utveckla bara det här spelet ytterligare om man skapar egna äventyr och kalkulerar stats på hjältar och fiender så man kan gå upp i level mer än 2! Sen om man ids så kan man säkert skapa fler hjältar och monster genom att använda DnD rollspelet som källa (som man proxar sen). Så man kan vara fler än 5 som spelar. Och självklart skulle det vara kul om man köpte nån av expansionerna senare för att få fler, färdiga, hjältar o välja på och fler olika monster att möta!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Start för brädspel! Empty
InläggRubrik: Sv: Start för brädspel!   Start för brädspel! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Start för brädspel!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad för typ av brädspel?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Brädspel-
Hoppa till: