Sollefteå Figur & Rollspels Förening
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sollefteå Figur & Rollspels Förening

Vi fyller din fritid!
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Till alla som har hållt på att sy på lokalen.

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 10:31

Till alla som har hållt på med textilen på lokalen var så snäll i framtiden och släng inte allt i en stor hög som samlar på sig damm! Men nu har jag, adam och morsan dammat ur dom och vikt dom , nu ligger dom i våra nya garderober som står i hallen men där ska dom inte ligga i framtiden

MVH Jakob Granholm
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 21:00

Tackar vi ber så hemskt mycket om ursäkt Sad det ska inte ske igen!
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 21:14

=D låter bra att höra. Vi funderar att flytta textil sakerna in i förrådet sen för vi har rensat några hyllor på skit som bara låg där för dom kan inte ligga kvar i garderoben =P
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 21:40

Vill ni det kan vi fixa det ... inga problem alls...
Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 22:14

för som textilen låg sist var inte acceptabelt en jäkla dam hög var vad det var så vika och lägga någonstans(inte i en hög) där dom inte är ivägen
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 22:57

även klagomål på de skador som det vita bordet ådragit sig under uppmärkningen av diverse tyger.
Till överst på sidan Gå ner
Adam
Admin
Adam


Antal inlägg : 389
Join date : 11-02-24
Age : 31

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptyfre 15 jul 2011 - 23:16

Mjo vi har bra med plats i förrådet nu där vi nog ska lägga alla tyger! Flyttar även in symaskinerna dit när de inte används ^^ En står där och den andra kommer jag flytta dit nästa gång jag får chansen ^^
Till överst på sidan Gå ner
http://sfrf.expressforum.org
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptylör 16 jul 2011 - 8:27

Emil skrev:
även klagomål på de skador som det vita bordet ådragit sig under uppmärkningen av diverse tyger.

Tja jag har inte varit där och sytt mycket :S Har inte ens hållit i den aktiviteen. Men jag vill be om ursäkt för all skada det tillfört, är det något som måste ersättas?

(måste även få höra hur man skadar det vita bordet under uppmärkning, menar du att det har kommit tuch på det annars så blanka och bedorande vita bordet? Eller :S)
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptylör 16 jul 2011 - 23:24

ReaverS. ja det är bra mycket blåa sträck här och där nu.
extra dåligt då det är privat egendom som tagits till lokalen för att det tidigare saknades bord.

jag har tänkt att måla om det senare i sommar för att få det fint och vitt igen.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptysön 17 jul 2011 - 9:24

Jag förstår, självklart måte föreningen ersätta dig med färg m.m.

Skriv en skadeanmälan och ge till ordförande. Om det är privat egendom ska du själlvfallet få ersättning. Vad kan det kosta? 500:-?

Aja hur mycket är privat egendom i lokalen? Kan vi ta bort det därifrån? Det kan bli kostsamt annars. Är extremt ledsen över detta , självfallet ska det inte vara så.

Är också ledsen över att detta är lajv topicens mest diskuterade post Sad

Till överst på sidan Gå ner
jakqb

jakqb


Antal inlägg : 246
Join date : 11-03-02
Age : 29

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptysön 17 jul 2011 - 9:32

jag tycker dock inte vi ska behöva ta bort det vita bordet bara för att det är privat egendom. Vi är ju så pass gammal så saker ska inte behövas förstöras. Om man nu ska måla finns det några brickor som vi hämtade från hallsta men alla ska inte användas till målning =P
Till överst på sidan Gå ner
Ted

Ted


Antal inlägg : 264
Join date : 11-02-27
Age : 32

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptysön 17 jul 2011 - 10:00

NU är det ju som jacke säger att vi är ganska gammla vi som är på föreningen, så personligen tycker jag att dom som har gjort markeringarna (lajvarna) ska stå för kostnaden att måla om bordet och egentligen göra jobbet också då det är dom som har kladdat på det i första hand. Bara för att Emil är schysst och tar dit ett awesome bord ska han inte behöva slita för att det finns folk i föreningen som inte kan tänka innan dom gör nått. eller har jag fel?
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptysön 17 jul 2011 - 13:37

Detta kan stämma bara ett litet problem, är det inte föreningen som står för det kan det bli svårare och det kan ske lite tvister. En stor fråga är vem står för privata egendomen i lokalen.

Angående tvister, det du kan göra emil är att antigen ringa och prata eller på annat sätt ta kontakt med de som varit där, att säga lajvare är lite konstigt. Antag att det var det som hände den senate gången och den du antagligen ska beskylla är de som var där och höll i det.

Är det en personlig anmälan som de som inte höll i aktiviteten är berädd att ta gör du en skade anmälan och kommer gå till kommun som kan gå till tinget. Saken är den att eftersom de som höll i aktiviteten inte viste reglerna (som sätts i augusti) har du inget att beskylla. De du kan peka på är en oansvarig styrelse eller förening som inte har regler för hur detta ska fungera, troligast kommer du måste stå för hela faderullan själv Sad

Ta kontakt med andre westman ... vet inte alls vilka andra som varit där :S
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptysön 17 jul 2011 - 19:48

ReaverS...

Menar bara att man ska se till att sakerna hålls fina och att inte göra åverkan i onödan. t.ex. täcka över om man ska rita med pennor som går igenom.
Inte om kompensation.

Trådens namn räcker för att de skyldiga ska veta vilka de är och kanske lära sig till nästa gång.

så just nu är du personligen bara dryg i onödan.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptymån 18 jul 2011 - 11:51

Dryg i onödan, tja kanske. Detta beror främst på att saken i fråga inte var något jätte stort (har inte sätt hur stor skadan blev). Men om t.ex. warhammer för ett par tusen skulle bli stulet behövs regler sådant det hoppas jag ni förstår eller, enligt mig var det bra att vi tog upp det för detta var något som behövdes diskuteras.

Dryg tja, allt beror på hur seriöst du vill ta det här med föreningen, tycker dock att det är något som verkligen behövs kollas upp så alla vet reglerna för personlig egendom i lokalen och vad som gäller samt vad som gäller enligt sveroks stadgar.
Till överst på sidan Gå ner
Emil

Emil


Antal inlägg : 91
Join date : 11-03-16

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptymån 18 jul 2011 - 14:43

vad jag menar är enbart, vanligt hyfs.

hoppas/tror inte att stölder kommer bli ett problem, då det är en helt annan sak, och är inte heller relevant i denna tråd.
Till överst på sidan Gå ner
ReverS

ReverS


Antal inlägg : 498
Join date : 11-06-01

Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Emptymån 18 jul 2011 - 15:00

Saken är den att det borde diskuteras om vad som görs med privat egendom i lokalen och hyffs har väll folk? Aja har skapat en ny tråd för detta för ett par dagar sedan.

Är grymt besviken att detta är den mäst skrivna tråden på i alla lajv topicen....
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty
InläggRubrik: Sv: Till alla som har hållt på att sy på lokalen.   Till alla som har hållt på att sy på lokalen. Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Till alla som har hållt på att sy på lokalen.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nycklarna in till lokalen
» Furniture galore!!! Vi behöver folk till lokalen ikväll!
» ALLA LAJVARE! klädskapar dag!
» Tycker att alla borde följa mitt
» Hej alla kära medlemmar nu har vi möblerat om lite granna ;)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Sollefteå Figur & Rollspels Förening :: SFRF's :: Lajv-
Hoppa till: